به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همایش بین‌المللی شعر حب الحسین (ع) یجمعنا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هویزه، فرمانداری هویزه، انجمن شعرای عرب هویزه با هدف نشان دادن اتحاد دو کشور دوست و برادر ایران و عراق و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناظم ثبوتی مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان، امام جمعه شهر هویزه، فرماندار شهر هویزه و با حضور شعرای برجسته عراق و استان خوزستان و علاقه‌مندان به شعر عربی و عموم مردم ولایت‌مدار و فرهنگ دوست هویزه ۲۰ مهرماه در محل مجتمع فرهنگی و هنری فدک شهر هویزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این همایش اظهار کرد: شعار زیبای حب الحسین یجمعنا به معنای همدلی و گردهم آمدن دوستداران و شیعیان آقا اباعبدالله است.

وی با تاکید بر برگزاری چنین همایش‌هایی افزود: شعر برای ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر برگزاری چنین همایش‌هایی مداومت ورزد.

رییس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: همه ما مهر امام حسین(ع) را در دل داریم و یکی از بهترین مدل‌ها برای ایجاد وحدت بیشتر برگزاری جشنواره‌های ادبی به ویژه شعر در سطح ملی و بین‌المللی است.

ارزانی با بیان اینکه شعر، دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، عنوان کرد: این همایش شعر که با حضور شاعران ایرانی و عراقی با زبان عربی برگزار شد باید به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

در ادامه نیز محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هدف از برگزاری این همایش را، ارتباط و نزدیک شدن بیش از پیش قلوب میان مردم ایران و عراق عنوان کرد و گفت: این همایش در شهرستان هویزه و با حضور شاعران ایرانی و عراقی برگزار شده و در سال‌های آینده نیز با کیفیت و حضور شاعران بیشتر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار شاعران در مدح سرور و سالار شهیدان است، افزود: امام حسین(ع) محور و نقطه اتحاد شیعیان جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در ایجاد همدلی و نزدیکی شیعیان جهان کمک می‌کند و سرودن شعر در مدح آقا اباعبدالله در روایات متعدد تاکید شده است.