مهدی کریمی تهیه‌کننده فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند فیلمبرداری فیلم عنوان کرد: تا به حال 10 درصد از فیلمبرداری فیلم در منطقه اورمانات استان کردستان به پایان رسیده است و از روز گذشته پنج مرداد فیلمبرداری بخش‌های شب فیلم آغاز شده است. فیلمبرداری صحنه های شب در منطقه اورمانات و تهران انجام خواهد شد وفیلمبرداری تا 20 مرداد در این منطقه به پایان می‌رسد.

این تهیه‌کننده درباره وضعیت فیلمبرداری در اورمانات عنوان کرد: خوشبختانه با وجود پیش تولید خوب و هدفمند و همکاری خوب مردم منطقه شرایط خوبی را در این مدت داشتیم . به هر حال نام شهید چمران باعث شده مردم به دیده احترام به این فیلم نگاه کنند. همچنین به دلیل تغییرات در بافت منطقه اورمانات خیلی از لوکیشن ها مورد ساخت و ساز قرار گرفت.

تهیه کننده "آژانس شیشه‌ای" با اشاره به تعامل خوب نیروهای نظامی با فیلم متذکر شد: نیروی سپاه با در اختیار قرار دادن ادوات و امکانات نظامی کمک‌های خوبی به ما دادند.

فیلم "چ" به چهل و هشت ساعت از زندگی شهید چمران در مرداد ماه 1359 می‌پردازد. فریبرز عرب‌نیا، سعید راد، مریلا زارعی و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند.