به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان عصر شنبه 20 مهرماه با حضور محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و علی‌اصغر کار اندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های خرم‌آباد برگزار شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها علاوه بر بالا بردن سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی، کمک به ناشران داخلی و همچنین در دسترس قرار دادن کتاب برای علاقه‌مندان است.

 کار اندیش ادامه داد: یکی از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه، ایجاد علاقه‌مندی به کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این موضوع، برنامه‌ها و جشنواره‌های ویژه‌ای را در طول 6 سال گذشته طراحی و اجرا کرده است.

او درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه کتاب‌خوانی در کشور گفت: ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان، برگزاری طرح دوشنبه‌های کتاب‌خوانی، انتخاب سالانه پایتخت کتاب و همچنین اجرای جشنواره روستاهای دوستدار کتاب از مهم‌ترین برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه است.

 در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب لرستان آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز برگزار شد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان هم‌زمان با چهاردهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری تا 25مهر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.