سرویس سینمایی هنرآنلاین: آرمین ایثاریان کارگردان که فیلم مستند "اسرار دریاچه" او در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای اثر جدیدش می‌گردد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: به‌تازگی تله‌فیلم "پیله آهنی" به کارگردانی من به روی آنتن تلویزیون رفت. این تله‌فیلم درباره گم شدن یک خانواده در جاده بود که یک افسر راهنمایی آن‌ها را پیدا کرده و به کمکشان می‌آید. همچنین به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ساخت فیلم بلند داستانی‌ام هستم.

ایثاریان ادامه داد: دو سال پیش طرح این فیلمنامه به ذهنم رسید و آن را نوشتم و از سال گذشته نیز شروع به نگارش آن کردم که این روزها در مراحل پایانی نگارش قرار دارد. این بار یک فیلم بلند داستانی در ژانر اجتماعی خواهم ساخت و اگر همه شرایط خوب پیش برود و تأمین سرمایه داشته باشیم، زمستان این فیلم را کلید می‌زنم.

این کارگردان همچنین درباره وضعیت اکران مستند تحسین‌شده "اسرار دریاچه" بیان کرد: اکران فیلم ما همچنان در گروه هنر و تجربه ادامه دارد و جلسه نقد و بررسی آن در مشهد در حال برگزاری است. خوشبختانه اکران خوبی داشتیم اما در مورد فروش فیلم بعد از مشکلاتی که به لحاظ تحریمی برای ایران از سوی امریکا ایجاد شد، دو شبکه نشنال جئوگرافیک و بی‌بی‌سی که پیش از این در مورد خرید این مستند صحبت کرده بودند، کنار کشیدند. پس از این ماجرا به دنبال شبکه‌های جایگزین رفتیم که از این میان شبکه الجزیره قطر بسیار خوب شروع کرد، اما در ادامه مذاکرات به دلیل وجود جذابیت‌های ایران و موفقیت‌هایی که در کشور حاصل شده است که با سیاست‌های کلان شبکه همسو نبود، از خرید این فیلم منصرف شدند. فعلاً در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با شبکه‌های دیگر به توافق برسیم.

وی با اشاره به این که حضور خارجی این فیلم مستند در جشنواره‌های خارجی ادامه دارد، توضیح داد: حضور "اسرار دریاچه" در جشنواره‌های خارجی کماکان ادامه دارد و هفته گذشته موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره بوفالو دریمز نیویورک شدیم.