سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "خواب‌های خط‌خطی" به کارگردانی سید محمد حسینی در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد. این فیلم روایتگر زندگی پسربچه‌ای است که مشکل خوابگردی دارد و سرانجام مشکل وی با درایت مادربزرگش حل می‌شود.

حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت نمایش این فیلم بیان کرد: تصمیم داریم پروانه نمایش فیلم را از ویدئویی به سینما تغییر دهیم، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

او درباره وضعیت سینمای کودک و نوجوان گفت: متأسفانه سینمای کودک و نوجوان آن‌طور که باید و شاید جدی گرفته نشده است و هیچ عزمی برای این حوزه وجود ندارد. سرمایه‌گذار همیشه می‌خواهد سرمایه‌اش بازگردد و چون معمولاً بخش دولتی و نیمه‌دولتی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یا بنیاد سینمایی فارابی، هزینه‌ تولید فیلم کودک و نوجوان را پرداخت می‌کنند، درنتیجه مانند تهیه‌کننده بخش مستقل به دنبال بازگشت سرمایه نیستند. بعید می‌دانم در چنین شرایطی فیلم‌های کودک چندانی به گیشه برسند. فیلم‌هایی که درآمدی دارند نیز در پرداخت مسائل کودکان یا جذابیتی ندارند و یا نیازمند کودک نیست و به همین دلیل در یک بینابینی قرار گرفته است.

این کارگردان در پاسخ به این سؤال که آیا تلویزیون نیز همانند سینما با سینمای کودک رفتار می‌کند، توضیح داد: در تلویزیون شرایط متفاوت است و همه چیز به تهیه‌کننده برمی‌گردد، اما در سینما به خاطر آورده مالی کمتر به سراغ سینمای کودک می‌روند.

وی همچنین درباره نزدیکی فیلمسازان با دغدغه‌های کودکان اظهار کرد: قبل از این که کاری را طراحی کنم به تحقیق می‌پردازم همان‌طور که در چند فیلم کوتاهی که در این حوزه کار کردم نیز با کودکان به گفت‌وگو نشستم تا از نزدیک با دغدغه‌های آن‌ها آشنا شوم. متأسفانه در حوزه کودک از دریچه دید بزرگسال به مسائل نگاه می‌کنیم و چون فیلتر بزرگسالی جلوی دید ما قرار می‌گیرد آثارمان کمتر با کودکان ارتباط برقرار می‌کنند.

حسینی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا در سینمای کودک امروز قصه‌ها جذابیت دارند یا فضای فانتزی و جلوه‌های ویژه آثار سینمایی، گفت: به نظر من نیازمند موضوعاتی هستیم که سینمای متفکر را شکل بدهد، افکت‌ها و جلوه‌های ویژه تنها جذابیت دارند اما گذرا هستند. درواقع خود موضوع باید دارای جذابیت باشد تا کودک با آن ارتباط برقرار کند یا جلوه‌ها در خدمت قصه باید باشند.

کارگردان"خواب‌های خط‌خطی" در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود بیان کرد: یک طرح آماده دارم به نام "با من بخوان" که در حوزه کودک است و نیم‌نگاهی به حوزه دفاع مقدس دارد.