سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "شیهیدن" نوشته و کار عباس جمالی از 18 مهرماه ساعت 18:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است و بازیگران این نمایش شایان شهرابی، کوثر میرزانژاد، دانیال شیرپور، نیلوفر محمدی، حورا کیان، میلاد سلوکی، کیمیا ارویی، سجاد عطارپور، سینا رمضان‌خانی، علی نور یوسفی، لینا الیاسی و امیر ابراهیم‌زاده هستند.

عباس جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "شیهیدن" گفت: تنها چیزی که از موضوع و مضمون این نمایش می‌توانم بگویم این است که موضوعیت این نمایش در نسبت با اکنونیت جامعه شکل گرفته است و بیش از این نیز نمی‌توانم توضیحی درباره آن بدهم. موضوع این نمایش در یک جمله نمی‌گنجد چراکه اشکال متعدد در نمایش تبدیل به مضامین مختلف می‌شود.

او در ادامه اضافه کرد: خلاصه این اثر به مثابه مضمون آن خرده روایت‌های متعدد دارد که در کار تبدیل به فرم‌های مختلف می‌شود و براین اساس باید مخاطب به تماشای این نمایش بنشیند چراکه در این نمایش با خرده روایات و شکل‌ها داستان ساخته می‌شود.

نویسنده و کارگردان نمایش "دریا زدگی" درباره روند شکل‌گیری نمایش "شیهیدن" عنوان کرد: از آنجا که علاقمند بودم تا تجربه تازه‌ای در شکل‌دهی نمایش به صورت کارگاهی داشته باشم و مشق جدیدی را در این شکل اجرا انجام دهم این اثر به این صورت و طی یک کارگاه آموزشی پنج ماهه شکل گرفته است. نمایش "شیهیدن" تا جایی پیشنهاداتی به گرامر زبان تئاتر دارد.

جمالی درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: طراحی صحنه نیز به تبعیت از شکل اجرا طرحی از پیش تعیین شده نداشته و در روند تمرینات شکل گرفته است. در این نمایش آکسسوارهایی وجود دارد که به ضرورت اجرا از آن‌ها استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه موسیقی این نمایش فضایی تجربی دارد، اظهار کرد: این چنین نبوده که براساس هارمونی و ملودی از پیش تعیین شده‌ای موسیقی این نمایش شکل بگیرد و موسیقی نیز براساس فضای اجرا شکل گرفته است.

نویسنده و کارگردان نمایش "امان" در پایان گفت: نمایش "شیهیدن" با حضور 12 جوان روی صحنه آمده است و همه عوامل اجرایی این نمایش نیز جوانانی هستند که تازه به عرصه تئاتر وارد شده‌اند و اکثر آن‌ها نخستین تجربه کاری خود را پشت سر می‌گذارند. چندان نمی‌توان درباره این نمایش صحبت کرد و باید تماشاگر خود به تماشای این نمایش بنشیند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: عباس جمالی و قاسم غضنفری، طراح لباس: مریم نورمحمدی، طراح صدا و موسیقی: بهروز سیفی، طراح پوستر، بروشور و گرافیست: سینا رمضان خوانی و پانیذ محمدی، عکاس و مشاور: کسری بردبار،مشاور رسانه‌ای: بابک احمدی، مدیر تبلیغات: امیرقالیچی ها (تئاتربازها)، گروه کارگردانی: صبا شریفیان و بهداد مشایخی، مدیران صحنه: علیرضا نجفی و سام صبا، ساخت دکور: محمدرضا تحقیقی و شایان کاظمی، مجری طرح، مدیر تولید: امیرسپهر تقی لو، کاری از out group.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.