سرویس استان های هنرآنلاین: سید عباس صالحی امروز چهارشنبه ۱۷مهر ماه در بدو ورود به شیراز در گلزار شهدا حاضر شد و به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

مهم‌ترین برنامه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استان فارس که امروز وارد شیراز شد و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت، حضور در آیین یادروز حافظ است که در شامگاه جمعه برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌های فرهنگی باهدف توسعه زیرساخت‌های فارس به امضا می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: یکی از اهداف سفر به استان فارس امضای تفاهم‌نامه‌هایی دو ساله با هدف گسترش و ارتقای فضای فرهنگی فارس با استانداری فارس است که در نشست شورای فرهنگ عمومی ارائه خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند فرصتی را برای ارائه و تشخص‌بخشی به نقشه راه فرهنگی فارس فراهم کند، از اعمال مفاد آن برای دستکم دو سال آینده سخن گفت.

وی با اشاره به نزدیکی یادروز حافظ و حضورش در یادمان این شاعر بیان کرد: حافظ نه تنها افتخار ایران بلکه فخر انسان و جهان است که توانسته نگاه‌های بلندش را با بیان نغز عرضه کند.

صالحی در ادامه از دیدار با فرهنگوران شیراز و شهرستان‌های نزدیک و به‌ویژه شهرستان مرودشت به‌عنوان دیگر اهداف این سفر یاد کرد و گفت: دیدار با پیشکسوتان فرهنگ استان در دیدارهای خصوصی به منظور استماع نظرات آنان صورت خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد در این سفر سه روزه فرصت‌ها و برنامه‌های جدید برای استان در نگاه به آینده دو ساله پدید آید.

شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس، دیدار با تولیت آستان احمدی و محمدی و دیدار با امام جمعه شیراز از برنامه‌های روز چهارشنبه وزیر ارشاد است.

905576_orig

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه، ضمن دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در منزل دو تن از هنرمندان پیشکسوت شیراز نیز حضور خواهد یافت؛ همچنین هنرمندان، فرهنگوران، اهالی رسانه و روسای شهرستان‌های استان فارس با وزیر فرهنگ در دانشگاه شیراز دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. پایان بخش برنامه‌های صالحی دیدار با مدیران هم‌خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.

 جمعه و در واپسین روز از این سفر، مرودشتی‌ها میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و درنهایت پرونده سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در برنامه یادروز حافظ در شامگاه جمعه ۱۹ مهرماه بسته خواهد شد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این در مهرماه ۱۳۹۶ در آیین یادروز حافظ شرکت کرده بود.

 مراسم رسمی یادروز حافظ از شامگاه ۱۹ مهرماه و با حضور ارادتمندان به آستان حافظ برگزار می‌شود و تا ۲۰مهرماه ادامه دارد. موضوع نشست علمی یادروز حافظ در سال ۱۳۹۸ 'حافظ و انسان دیروز و امروز' عنوان شده است. برگزار کننده اصلی مراسم یادروز حافظ مرکز حافظ‌شناسی است که به‌ ویژه در زمینه نشست علمی و همچنین تعیین موضوع ارائه مقالات فعالیت می‌کند و جز این مرکز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی، استانداری فارس و شهرداری شیراز از مهم‌ترین دست‌اندرکاران برگزاری هستند.

الهه بهرامی