سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مد یک صنعت جهانی است و بیشتر کشورها روی این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند چرا که یکی از مهم‌ترین اشکال برای تشخیص و تمیز موقعیت افراد، مد است و در عصر حاضر، هنر طراحی لباس و مد به دلیل کاربردهای مختلف آن در زوایای مختلف زندگی انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انسان امروزی که در صحنه رقابت برای برتری یافتن و ارتقاء سطح دانش و بینش خود همواره از ابزارها و شیوه‌های گوناگونی بهره می‌جوید، لباس را به‌عنوان یکی از مؤثرترین ابزارها موردتوجه قرار داده و از تأثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی بسیار سودمند گشته است.

طراحی مد یک کار هنری است که در حوزه تولید پوشاک و لوازم مربوط به سبک زندگی و تحت تأثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌پذیرد.

 طراحی مد با طراحی لباسی که به خاطر نوع محصولی که متناسب با تغییر فصل‌ها در دو نیمسال، صورت می‌گیرد، تفاوت دارد.

مد از فرهنگ و شرایط اجتماعی نشئت می‌گیرد و در زمان‌ها و مکانه‌ای مختلف تعاریف گوناگون داشته است.

برخلاف گذشته که لباس تنها برای رفع نیازهای طبیعی تهیه می‌شد از دیدگاه انسان امروزی خصوصیات و ویژگی‌های این پدیده، برای ساماندهی به فرآیندهای اجتماعی، روان‌شناختی و گسترش مسائل فرهنگی، هنری و اقتصادی جامعه بسیار باارزش است ازاین‌رو به‌کارگیری هنر طراحی لباس با موضوعات و قواعدی درآمیخته که الزاماً در نحوه آموزش این رشته هنری نمایان می‌شود.

در فرآیند طراحی مد، لزومی ندارد برای خلق طرح‌های عالی، خیاط ماهری بود بلکه می‌توان به‌سادگی حالت لباس دوخته‌شده را با انداختن پارچه بر روی یک مانکن خیاطی بررسی کرد، سپس ایده‌های خود را در مورد پلیسه کردن و چین‌خوردگی‌ها در آن گنجانده و به طراحی خود اضافه کرد

در عین حال، ابداع یک طرح کار چندان اسرارآمیزی نیست بلکه تنها با تحقیق، پرورش و ابداع مجدد یک ایده الهام‌بخش محقق می‌شود.اگر دنیای اطراف از دریچه چشمان یک طراح بررسی شود، از همه‌جا می‌توان الهام گرفت ازجمله موزه‌ها، نگارخانه‌ها، ساحل دریا، خیابان‌ها ، حتی خانه و باغچه. به هر روی نباید روی طرح‌های اولیه بیش‌ازحد حساس بود تا ایده‌های جدید سرازیر شوند این امر باعث سرزنده بودن اثر هنری خواهد شد.

 اینکه چگونه یک صفحه جسورانه و با اعتمادبه‌نفس پر شود، یکی از جنبه‌های مهم برای طراح لباس شدن است.

هنگامی‌که در ایجاد طرح‌ها، اعتمادبه‌نفس وجود داشته باشد متقاعد ساختن مشتریان و کارفرمایان برای تائید طرح‌ها کار مشکلی نخواهد بود. نکته مهمی که باید به خاطر داشت، این است که هدف نهایی هر طراحی، تولید یک لباس واقعی است که بتوان آن را به تن یک انسان واقعی کرد. یک طراح لباس موفق حتماً نباید لباس‌های پر زرق‌وبرق و بی‌همتا طراحی کند، بلکه باید بتواند ایده‌های خود را در مجموعه‌ای از طرح‌های منسجم پیاده کند که این طرح‌ها دارای یک ظاهری پرمایه با ویژگی خاص بوده و درعین‌حال بیشترین قدرت انتخاب را به مشتریان بدهد.

قابل‌فهم بودن و شفافیت آثار کلید مسئله است. ترسیم طرح‌هایی که هیچ‌کس قادر به درک آن‌ها نیست هیچ فایده‌ای ندارد.