به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، روح‌الله دلخانی دبیر اجرایی نمایشگاه ملی خط شکسته معاصر ایران گفت: این نمایشگاه به همتِ فرهنگستان هنر‌ ایران (موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا) و کمیسیون ملی یونسکو ایران با حضور بیش از 155 استاد نامی ‌و هنرمند برجسته خط شکسته معاصر ایران و 320 اثر ارسالی به دبیر خانه نمایشگاه، روز پنجشنبه 18 مهرماه 1398 ساعت 4 عصر با مراسم ویژه‌ای با حضور استادان و علاقه‌مندان هنر و فرهنگ در گالری آینه موسسه صبا، گشایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از 20 مهر تا 2 آبان همه روزه، به‌جز ایام تعطیل، از ساعت 10 تا 18 به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک 125 میزبان مخاطبان عزیز خواهد بود. آثار رسیده به این نمایشگاه، زیر نظر شورای ارزیابی و تشخیص انتخاب شده‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: «سماع شکسته 2» نام دومین رویداد نمایشگاه کشوری خط شکسته معاصر ایران است که به لطف الهی و تلاش اساتید و هنرمندان گرامی،  به صورت یک «فرایند گسترده ملی» در آمده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه ملی استادان و هنرمندان برجسته خط شکسته معاصر ایران تصریح کرد: این اهتمام، نشان از اقتدار و انگیزه‌های سازنده استادان و هنرمندان برجسته این رشته و همچنین تلاش ارزنده هنرمندان خوش ذوقی است که با پویایی پرشور و شوق خود، جهت معرفی قابلیت‌های شخصی و بیان هنری‌شان آثاری را ارائه داده‌اند.

وی اظهارکرد: این نمایشگاه کوششی در راه ترویج و توسعه این هنر ملی است که  هنرمندان با بروز و ظهورِ ذوق و قریحه خود  توانسته‌اند نقش ستودنی و گرانقدری را در آشنایی این هنر ظریف و پر پیچ و تاب، ایفا کنند.

دلخانی افزود: از سویی دیگر سعی کرده‌ایم در این نمایشگاه از اساتید و هنرمندان برجسته شکسته‌نویس مکتب معاصر ایران از تمام نقاط کشور دعوت کنیم. لازم به یادآوری است که این نمایشگاه، همزمان در چند بخش تقسیم‌بندی شده به نمایش در خواهد آمد.

دبیر اجرایی نمایشگاه" سماع شکسته ۲" با اشاره به این بخش‌ها توضیح داد:  این نمایشگاهد هم زمان در سه بخش در دید عموم قرار خواهد گرفت ؛ بخش اول اساتید پیشکسوت وخوشنویسانی که از انجمن خوشنویسان ایران گواهی‌نامه استادی دارند، در بخش دوم هنرمندان برجسته و نامی‌ خط شکسته معاصر و در بخش سوم فارغ‌التحصیلان دوره فوق ممتاز که جهت تشویق و ترغیب و تلاش بیشتر در نمایشگاه‌های آتی، آثارشان در معرض دید قرار خواهد گرفت.