سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار سحر للهی با نام "رزم‌نامه" در گالری گلستان برپاست. للهی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۲ اثر با تکنیک اکریلیک و چاپ دستی روی بوم در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: فرآیند آماده‌سازی مجموعه حدود چهار سال طول کشید زیرا علاوه بر وقفه‌هایی که در این مدت وجود داشت اجرای کار هم بسیار سخت بود. این مجموعه بر اساس شاهنامه شکل گرفته و تمام اشعار استفاده شده در آن از شاهنامه است و با تصاویر هماهنگی کامل دارد.

للهی ادامه داد: در قسمت‌هایی که از خوشنویسی اشعار استفاده شده است تکنیک چاپ دستی را استفاده کردم اما در بخش‌هایی که حروف تکرار شده‌اند، اجرا با دست انجام داده‌ام. حروف برای من به منزله الفبا نیستند بلکه فرم‌هایی هستند که باعث می‌شوند مفهوم موردنظر را از شعرها بیرون آورده و روی بوم انتقال دهم.

او درباره کادرهای موجود در آثار گفت: این کادربندی‌ها برگرفته از نمونه‌های موجود در کتاب‌آرایی ایرانی است اما گاه تغییراتی هم در آنها ایجاد کردم. نقاشی آدم‌ها و اسب‌ها نیز الگو گرفته از منابع قدیمی هستند و با تکنیک چاپ دستی روی بوم آمده‌اند.

للهی افزود: پیش از این کالیگرافی کار می‌کردم اما این نخستین مجموعه است که به این شیوه از خط در آن استفاده کرده‌ام. نمونه مشابه این کار را هم در نمایشگاه‌ها ندیده‌ام، بنابراین قصد دارم ادامه این مجموعه را هم به همین شیوه و شاید کمی انتزاعی‌تر کار کنم.

او با اشاره به واکنش مخاطبان به آثارش گفت: نظراتی که از مخاطبان می‌شنیدم برایم بسیار خوشایند بود زیرا آنها اعلام می‌کردند که این نوع کار را قبلا ندیده بودند. اغلب آثاری که با استفاده از خط شکل می‌گیرند کالیگرافی هستند و یا خوشنویسی که با نقاشی همراه شده است، ولی کارهای من فضای متفاوت‌تری دارد و از حروف استفاده دیگری کردم. آنها را با نگارگری ایرانی تلفیق کردم در واقع این آثار تصویرسازیِ نقاشی گونه از شاهنامه هستند.

للهی ادامه داد: شاید این آثار ویژگی‌های گرافیکی داشته باشد زیرا تحصیلات من گرافیک بوده و طبیعتاً تاثیرات آن در کارهایم دیده می‌شود. ممکن است یک نقاش ذهنیت متفاوتی از من داشته باشد و به این شیوه کار نکند.

نمایشگاه نقاشی سحر للهی تا 17 مهر در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برپاست.