به گزارش هنرآنلاین، فیلم‌‌های سینمایی و تلویزیونی "یک تصادف ساده"، "غافل"، "خاطرات روزانه من"، "شنود"، "الماس شوم"، "تصمیم هانا"، "گربه‌ای در پاریس"، "سرزمین رویاها"، "گذر زمان"، "شمع"، "برادر ماه"، "ساعت یک نیمه‌شب"، "اگر بارن ببارد"، "یک تکه نان" از جمله آثاری هستند که در تعطیلات آخر هفته مهمان خانه‌های مخاطبان خواهند ‌شد.

شبکه یک

فیلم تلویزیونی "یک تصادف ساده" روز جمعه، 6مردادماه ساعت16 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده: هاشم که مشغول کاریابی برای شرکت دارویی است، پس از یک تصادف اتفاقی با حاج آقا ذاکری و وارد آمدن خسارت به اتومبیلش، درگیر مسایل زندگی پسر ذاکری که محمود نام دارد، وارد می‌شود. زیرا اتومبیل محمود دارای پرونده شکایت است و تحت بازداشت پلیس قرار می‌گیرد. اما به علت اینکه حاج ذاکری مرد بسیار خوبی است هاشم به او و پسرش کمک می‌کند تا موفق شوند و به پلیس اثبات کنند این شکایت به دلیل تصادف، تقصیر محمود نبوده است.

رامین راستاد، محمد قاضی‌مرادی و مهوش وقاری در فیلم تلویزیونی "یک تصادف ساده" به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی قاسم اموری، از تولیدات سال1389 مرکز سیمافیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه دو

فیلم تلویزیونی "غافل" به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی سیدمحمدرضا مفیدی و با بازی محمود پاک‌نیت، یوسف تیموری و سپیده خداوردی، پنجشنبه، 5مردادماه ساعت18 از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی "غافل" داستان جوانی با بازی یوسف تیموری را بازگو می‌کند که پیش از این فکر می‌کرده پدرش مرده است؛ اما او که در آستانه ازدواج، با بدهی فراوانی دست به گریبان است، در می‌یابد پدرش زنده است. مسئله اینجاست که پدر و مادر او سال‌ها پیش از یکدیگر جدا شده‌اند و از آنجاکه مادر موضوع باردار بودنش را پنهان کرده بود، به همین دلیل پدر وجود پسر را انکار می‌کند، ولی پسر بر این امر اصرار ورزیده و مجبور می‌شود بدهی اش را که بابت بستری شدن مادرش بوده بپردازد.

فیلم تلویزیونی "خاطرات روزانه من" به کارگردانی هاشم علیایی و تهیه‌کنندگی روح‌اله امیری و با بازی بهار نوحیان، مهدی امینی‌خواه و حمیدرضا نعیمی از تولیدات صدا و سیمای مرکز همدان، جمعه، 6مردادماه ساعت17:30 از شبکه دو پخش می‌شود.

"خاطرات روزانه من" داستان آغاز زندگی مشترک سیاوش و مریم است که با پیدا شدن دفترچه خاطراتی از سیاوش و خواندن آن توسط مریم و دانستن گذشته کودکی و نوجوانی سیاوش باعث می‌شود، زندگی رنگ دیگری به خود می‌گیرد. مریم در دفترچه خاطرات گذشته پر شر و شوری را در مورد سیاوش می‌خواند که همه را مستاصل کرده بود و خانواده او از دستش در رنج و عذاب بودند.

شبکه سه

فیلم سینمایی "شنود" به کارگردانی "فلیکس جنگ" و "الن ماک"، پنجشنبه، 5مردادماه ساعت11 از شبکه سه سیما بازپخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: در پی شنود از یک شرکت فاسد اقتصادی دو پلیس که از لحاظ مالی موقعیت خوبی نداشتند با استفاده از اطلاعات شرکت در خرید سهام و بازار بورس شرکت می‌کنند و سود خوبی می‌برند، ولی هر دو جان خود را بر سر این قضیه می‌گذارند و پلیس سومی که ناخواسته در جریان امور این دو قرار می‌گیرد به نوعی به آنها کمک می‌کند. "چینگ وان لو"، "لوییس کوو" و "دانیال ووو" در فیلم سینمایی "شنود"محصول سال 2009 کشور هنگ‌کنگ بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "الماس شوم"به کارگردانی "اسکات پرستین"، محصول سال 2008 کشورآمریکا، جمعه، 6مردادماه ساعت11 از شبکه سه بازپخش می‌شود.

در این فیلم با بازی "دانیل بالدوین" و "وینسنت پاستور" می‌بینیم: سه دوست به نام‌های تام، جیمی و میکی برای گذراندن تعطیلات به سفر می‌روند. در میان راه با ماشین دیگری تصادف می‌کنند که باعث کشته شدن راننده آن می‌شوند. راننده پسر یکی از سران سندیکای جنابتکاران به نام بیگ جان است.

شبکه چهار

فیلم سینمایی "تصمیم هانا" به کارگردانی "فرید من فرام"، پنجشنبه، 5مردادماه ساعت 16 از شبکه چهار بازپخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده: هانا، زنی خانه دار با دو فرزندش زندگی می‌کند. کارل، همسر هانا در جنگ آلمان و روسیه توسط روس‌ها دستگیر شده و خبری از او نیست. البته هانا همواره امیدوار است که او بازگردد. هانا برای امرار معاش مجبور است کارگاه نجاری شوهرش را دوباره راه‌اندازی کند و خودش مشغول به کارنجاری شود. "کریستین نئوبور" و "ادگارسلگ" در فیلم سینمایی "تصمیم هانا" محصول سال 2012 کشور آلمان به ایفای نقش پرداختند.

انیمیشن "گربه‌ای در پاریس"، روز جمعه، 6مردادماه ساعت20:30 در قالب برنامه سینما4 از شبکه چهار پخش خواهد شد. در خلاصه داستان انیمیشن با بازی "دومینگ بلانس" و "برونو سالومونه" آمده: گربه‌ای در سرقت‌های سارق محل او را همراهی می‌کند. او پس از انجام سرقت سری به خانه پلیس محل می‌زند و با خوردن آب و غذای کافی در محله به گشت و گذر می‌پردازد. پلیس با بررسی سرقت ها پی می‌برد رد پا ی گربه ای در محل جرم دیده می‌شود. انیمیشن "گربه ای در پاریس"محصول سال2010 کشور فرانسه به کارگردانی جین لوپ فیلیکیولی ساخته شده است.

شبکه تهران

انیمیشن "سرزمین رویاها"به کارگردانی "مارتین اتورل" و "ارینا پروبوست"، پنجشنبه، 5مردادماه ساعت13:30 در قالب برنامه "تماشاخانه" از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. در این انیمیشن خواهید دید: ببری و خرسی دو دوست‌ هستند که در کلبه‌ای در میان دشت پهناوری سر سبز زندگی می‌کنند. روزی خرسی با جعبه‌ای مواجه می‌شود که از پاناما آماده است و بوی موز می‌دهد. ببری و خرسی تصمیم می‌گیرند برای سفر به پاناما آماده شوند. آنها سفر خود را آغاز می‌کنند، اما مسیر پاناما را نمی‌دانند. در راه با افراد مختلفی برخورد کرده که سعی می‌کنند از آنها کمک بگیرند.

فیلم سینمایی "گذر زمان"به کارگردانی "ارین بارباراش"، محصول سال 2011 کشور آمریکا روز جمعه، 6مردادماه ساعت13:30 از شبکه تهران پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی "کوبا گودینگ جی.آر"، "نیل مک دونو"، "نیکی آیکوس" و "آستین آبرامز" آمده: لوییس هیکز، یک خبرنگار تحقیقاتی است که شش ماه است از همسرش جدا شده و به تازگی با معاون دادگستری فلیشیا کارسون نامزد کرده است. لوییس یک روز که حلقه سابقش را در دست دارد به دیدن فلیشیا می‌رود تا به او بگوید نامزدی‌اش را با او به هم زده است و قصد دارد با همسر سابقش ازدواج کند. اما در منزل فلیشیا متوجه می‌شود که او را به قتل رسانده‌اند و قاتل را نیز دنبال می‌کند اما قاتل ناگهان محو می‌شود.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی "شمع، برادر ماه" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد صنگوری، پنجشنبه، 5مردادماه ساعت22:30 از شبکه شما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده: مرد میانسالی که در آستانه سفر به حج و ازدواج دخترش بود بطور ناگهانی با عکسی روبرو می‌شود که توجه‌اش را جلب می‌کند. وی برای پیدا کردن صاحب عکس به قزوین می‌رود، اما پس از مدت کوتاهی به خانواده‌اش خبر می‌دهند که در بیمارستان و در حال کماست.

حسن عباسی، مریم سرمدی و فخرالدین صدیق‌شریف در فیلم تلویزیونی "شمع، برادر ماه" ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی "ساعت یک نیمه شب" جمعه، 6مردادماه ساعت13:30 از شبکه شما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده: حمید قهرمان وزنه‌برداری تیم ملی ظاهرا متهم به قتل است. چون فردی بر اثر استفاده از مواد نیروزایی که عاملش حمید بوده کشته شده است. اکنون حمید از تهران به کرمانشاه نزد دوست دوران خدمتش مسعود آمده وساکن مهمانپذیر پدر او شده است، تا پس از مدتی به کشور ترکیه پناهنده شود.

حمیدرضا پگاه، مهدی صباحی، هیلدا خسروی و محسن آفتاب‌سوار در فیلم تلویزیونی "ساعت یک نیمه شب" به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه‌کنندگی مهدی اکبری و مجتبی حسینی به ایفای نقش پرداختند.

شبکه آموزش

فیلم تلویزیونی "اگر باران ببارد" با بازی مهراوه شریفی‌نیا، هومن سیدی، آهوخردمند و فریبرز سمندپور، جمعه، 6مردادماه ساعت13:15از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود.

در این فیلم به کارگردانی سیدروح اله حجازی آمده: مهتاب دانشجوی رشته معماری است. او برای تنظیم پایان‌نامه‌اش رابطه دوستانه‌ای با استاد خود اعلا ایجاد می‌کند. اعلا یک مرد جوان جانباز است، ولی اهمیتی به وجود مهتاب نمی‌دهد. مهتاب به اعلا علاقمند شده و با مادرش درمیان گذاشته، ولی ناپدریش با این امر مخالفت زیادی می‌کند.

شبکه قرآن ومعارف سیما

فیلم سینمایی "یک تکه نان" به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی ناصرعنصری، جمعه، 6مردادماه ساعت15 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده: زنی به نام عزیز که توانایی خواندن قرآن را نداشته، ادعا می‌کند در امامزاده، سربازی برایش سوره مریم را خوانده و او نیز توانسته از آن پس قرآن را بیاموزد. کربلایی که حافظ قرآن بوده برای تایید ادعای عزیز به همراه سربازی که در بین راه دیده بود، عازم امامزاده می‌شود.

رویا نونهالی، رضا کیانیان، اسماعیل خلج، احمدآقالو، هومن سیدی، مریم بوبانی و بهنام وطن بعنوان بازیگران اصلی در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن "مکزیکی"، "خانواده دکترارنست6"، "خواب فروش"، "ستاره شانس"، "جنگ ستارگان5" و "رودخانه مرموز" پنجشنبه، 5مردادماه ساعت13:20، 15، 17، 19،21:30و23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. همچنین فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن "دکتر دولیتل2"، "خانواده دکترارنست7"، "معجزه خنده"، "باران"، "دوبلکس" و "رودخانه پژواک"جمعه، 6مردادماه ساعت 13:20،15،17،19،21:30و23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.