به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر برزین ضرغامی با اعلام این خبر، گفت: خانه‌ای که به نام خانه مینایی می‌شناسیم، از معدود املاک باقیمانده از منیرالسلطنه در محله منیریه است که واجد ارزش تاریخی بسیار است.

وی افزود:  این خانه سال 1386 به ثبت ملی رسید و بعد از سال‌ها کش و قوس و قرار گرفتن در معرض آسیب، برای حفظ و نگهداری توسط شهرداری  از ورثه خریداری شد و سازمان زیباسازی شهر تهران مسئولیت بازسازی و مرمت این خانه را برعهده گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه اقدامات سازمان در امر بازسازی و مرمت این خانه تاریخی آن را از خطر تخریب نجات داده است، گفت: قرار شده است امروز به بهانه هفته تهران با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از اعضای شورا شهر و مدیران شهری این خانه به عنوان "موزه خیابان ولیعصر" افتتاح شده و درهای آن را برای بازدید عموم باز باشد.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه خانه مینایی عصر امروز 16 مهرماه 98 در محل این بنای تاریخی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه، کوچه کریمی طینت، خانه مینایی راس ساعت 16 برگزار می شود.