سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی معصومی فعال حوزه مد و لباس و برگزارکننده دو دوره رویداد کارآفرینی "مد و تک" و "مدوسامیت" به عنوان سالانه کسب و کار حوزه فشن درباره روند فعالیت و اجرای فاز نخست برند مدونکست به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مدونکست به‌عنوان یک کمپانی تأمین‌کننده محصولات مد، در زمستان ۱۳۹۷ با هدف طراحی، تأمین مواد اولیه، تولید و فروش عمده محصولات باکیفیت و مطابق با استاندارد جهانی صنعت مد آغاز به کار کرد.

او افزود: در آینده نزدیک قصد داریم سایر محصولات مد را در سبد کالایی خود قرار دهیم و مدونکست در این مسیر از همکاری با تمامی بخش‌های اکوسیستم مد از قبیل طراحان و ایده‌پردازان مد و فشن، تأمین‌کنندگان مواد اولیه، واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره می‌برد و تلاش دارد خدماتی نو و ارزشمند برای برندها و فروشگاه‌های ایرانی عرضه کند.

معصومی با اشاره به اینکه مدونکست با داشتن نیروهای متخصص و حرفه‌ای و همکاری مبتنی بر اعتماد و صداقت با شرکای خود، آماده است محصولی باکیفیت و مطابق روز را با مناسب‌ترین قیمت و در حداقل زمان در اختیار مشتریان خود قرار دهد اذعان داشت: تلاش می‌کنیم از طریق طراحی و توسعه محصول و کالکشن بر اساس بینش مصرف‌کننده نهایی، خروجی معنی‌دار و قابل ارائه‌ای از محصول را به بازار ارائه کنیم و در این مسیر، محصولات، رویکردها و تمایلات و رقبای خود را آنالیز کنید.

این فعال حوزه مد و لباس تصریح کرد: در استودیوی طراحی مدونکست، فرآیند طراحی بسته‌بندی را انجام می‌دهیم. این در حالی است که محصولات مدونکست تحت نظر تیم کنترل کیفی بسیار قوی و دقیق مجموعه در کارگاه‌های طرف قرارداد تولید می‌شود.

معصومی در معرفی تیم مدونکست بیان کرد: تیم مدونکست، متشکل از تیم تحقیق و پژوهش (R&D)، طراحان مد و مهندسان صنعتی، استایلیست‌ها، تولید، بازاریابی و فروش و … است و در تلاش هستیم با یافتن راه‌حل‌های خلاق، اقتصادی و انسان‌محور، محصولات تولیدشده برندها و خرده‌فروشان مد و پوشاک را از نمونه‌های عرضه‌شده مشابه در بازار، متمایز کنیم. این مهم از یک‌سو بر اساس فعالیت و تجربه‌ چندین‌ ساله  مجموعه Modo ‌در صنعت مد و پوشاک و همچنین ارتباط و همکاری نزدیک با برندهای مطرح مد استوار است.

او افزود: تمامی متریال استفاده شده در محصولات مدونکست از معتبرترین کمپانی‌های ایرانی و خارجی تأمین می‌شود که در خصوص رویه و داخل کفش شامل متریال مصنوعی و چرم طبیعی است و همچنین بنا به درخواست مشتری قابل‌تغییر است. این امکان نیز وجود دارد که لوگوی برند بر روی محصول قرار گیرد. همچنین تیم طراحی مدونکست پس از برگزاری جلسات و دریافت نظرات و ایده مشتری، اقدام به طراحی و ساخت نمونه اولیه کرده و پس از تأیید طرح از طرف مشتری اقدام به تولید آن می‌کند.

معصومی در پاسخ به این پرسش که مدونکست چگونه پیمانکاران تولید خود را ارزیابی، انتخاب و کنترل می‌کند اظهار داشت: مدونکست بر اساس الزامات و استاندارد‌های سخت‌گیرانه خود اقدام به شناسایی، ارزیابی و انتخاب پیمانکاران خود می‌کند. پیمانکاران باید ازلحاظ مجوزهای لازم، نیروی انسانی متخصص، ماشین‌آلات استاندارد و به‌روز، کیفیت کار، شرایط محیطی که کارگران در آن مشغول به کارند، پشتوانه مالی و خوش‌نام بودن، عمل به تعهدات و … امتیاز لازم را کسب کنند. همچنین مدونکست به‌منظور افزایش سطح کیفی و دانش پیمانکاران خود اقدام به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی می‌کند و در طول دوره همکاری به‌صورت مدام فرآیندهای ارزیابی انجام می‌شود.