به گزارش هنرآنلاین، احمد سعیدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که عصر دیروز برگزار شد، در سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان از آن به عنوان زمینه ای برای معرفی کارکرد استان کرمان در دفاع مقدس نام برد و گفت که سینمای دفاع مقدس بعد از انقلاب اسلامی، هویت سینمای ایران است.

وی همچنین به برگزاری جلسه رابطان فرهنگی دستگاه های عضو شورای فرهنگی عمومی اشاره کرد و گفت: این تمهید می تواند نقش موثری در ارائه برنامه های دقیق تر فراهم اورد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان؛ کشتار مسلمانان میانمار را نیز محکوم کرد و آن را لکه ننگی در دنیای آشوب زده کنونی خواند و تصریح کرد: شورای فرهنگ عموم یاستان در بیانیه ای این نسل کشی ناجوانمردانه را به شدت محوم خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان که در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان سخن می گفت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بین استاندار و دبیر جشنواره افزود: این جشنواره به واسطه نوع و گستره برگزاری علاوه بر فراهم اوردن فرصت جهت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در سطح ملی و بین المللی، بستر ساز شناساندن جلوه های حضور استان کرمان در طول دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: گسترش، تعمیق و انتقال ارزشهای دفاع مقدس و تقویت روحیه ظلم ستثیزی در جامعه با استفاده از ابزار هنر تاثیر بیشتری دارد و سینما به عنوان رسانه ای پویا می تواند این کارکرد را به شکل مطلوب به انجام برساند.

سعیدی، این جشنواره بین المللی را یکی از رویداد های مهم فرهنگی در کشور خواند و بیان کرد: 50 کشور در حوزه مقاومت و پایداری آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در تهران ارسال کرده اند.

وی افزود با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان، کرمان میزبان 550 میهمان از سراسر کشور و سایر کشورهای شرکت کننده در این جشنواره خواهد بود.

سعیدی با اشاره به این که سینمای دفاع مقدس بعد از انقلاب اسلامی هویت سینمای ایران است، گفت:در دوران پس از انقلاب، شاهد خلق آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس بوده ایم که جز آثار هنری فاخر و مثال زدنی بوده اند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره 309 عنوان فیلمنامه در دبیرخانه قلم طلایی جشنواره به ثبت رسیده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از این مصوبات معرفی رابط فرهنگی دستگاه های عضو شورای فرهنگی عمومی بود که خوشبختانه حدود 70 درصد دستگاه ها رابط فرهنگی معرفی کردند.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت رابطین فرهنگی، نشست توجیهی رابطین نیز برگزار شد.

سعیدی همچنین قتل عام مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با صدور بیانیه ای این عمل را محکوم می کند.

انتهای پیام/64