به گزارش هنرآنلاین، نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم بخش در شب‌های گذشته در پردیس تئاتر تهران میزبان خانواده شهدای مدافع حرمی چون شهید مدافع حرم سعید انصاری، مصطفی صدرزاده، سجاد حبیبی، خلبان مرتضی چگنی، پاسدار سعید فنایی و فرزند شهید مدافع حرم فاطمه ثنا دارابی و خانواده شهید مدافع حرم سید مهدی حسینی بود.

مسعود فروتن منتقد و هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون نیز پس از تماشای این کار عنوان کرد: من در سال‌های قبل در تالار اندیشه نمایش خاتون را تماشا کرده بودم به نظرم با هر شیوه‌ای که به مفاهیم مذهبی پرداخته شود خیلی خوب است به خصوص اینکه در این نمایش هنرمندان درگیر ماجرای عاشورا بودند و سهم خود را به خوبی ادا کردند.

وی در ادامه افزود: بازی بازیگران به ویژه بازیگر کودک کار که نقش "اریحا" را داشت خیلی خوب بود جا داشت که به پای او برخیزیم.

فروتن درباره حمایت شهرداری از نمایش و تبلیغات کار گفت: ما خودمان از طریق هنرمندان مطلع شدیم که چنین نمایشی در تهران اجرا می شود وگرنه جا دارد شهرداری بیشتر در زمینه تبلیغات در سطح شهر و حتی جاهای دورتر از پردیس کار کند حتی دانش‌آموزان برای تماشای کار از مدارس بیایند و اجرای کار فقط به ماه محرم و صفر ختم نشود.

وی با بیان اینکه مذهب بخشی از زندگی ما ایرانیان است که می‌تواند در قالب تئاتر جذاب باشد، گفت: این دست کارها حتی می‌توانند برای کسانی که اندیشه زیادی راجع به مذهب هم ندارند، جاذب باشند چرا که تئاتر مادر همه هنرهای نمایشی است ومی‌تواند در تفکر مذهبی مردم مؤثر باشد.

نمایش‌های آیینی نیاز به حمایت بیشتری دارند

همچنین رضا تاجیک معاون حراست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز پس از تماشای کار و تشکر از عوامل نمایش گفت: این نمایش تصویری زیبا از زندگی رقیه سادات بانوی رنج کشیده کربلا را ارائه داد و این نمایش می‌تواند در ذهن بچه‌ها اثر مثبت بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوستدار تئاتر و نمایش‌های آیینی است،‌افزود:‌ متأسفانه در خصوص حضرت رقیه(س) کمتر کار تئاتر شده است این بانوی اسلام توانست با کمترین سن انقلابی در شام و حتی در دوستان خود ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: تصویرسازی‌های نمایشی خیلی در ذهن حکاکی می‌شود خوشبختانه این نمایش هم برای من و خانواده‌ام خیلی تأثیرگذار بوده امیدوارم موانعی که برای تولید نمایش‌های آیینی وجود دارد با حمایت بیشتر هنرهای نمایشی برای اجرای این دست کارها از بین برود.

نمایش خاتون به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم‌بخش تا نوزدهم مهر ماه هر شب با بازی عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی،‌کیمیا ملائی،‌بهار ارجمند، امید زندگانی،‌علی برجی و منوچهر علیپور بر صحنه سالن اصلی پردیس تئاتر تهران خواهد بود.

 

پوستر "خورشید کاروان" منتشر شد

پوستر نمایش "خورشید کاروان" که اجرای خود را از روز چهارشنبه ۱۷ مهر در برج میلاد تهران آغاز می‌کند، منتشر شد.

نمایش "خورشید کاروان" که توسط مهدی متوسلی و بر اساس نمایشنامه "هیهات" اثر زنده‌یاد ابوباسم حیادار نوشته شده، با کارگردانی محمود فرهنگ اجرای خود را از روز چهارشنبه ۱۷ مهر در برج میلاد تهران آغاز می‌کند.

در آستانه آغاز اجرای عمومی "خورشید کاروان"، پوستر نمایش نیز منتشر شد.

جلیل فرجاد، کرامت رودساز، سیروس همتی، اسدالله بابایی، مهدی امینی به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان و همچنین همسرایان، گروه بازیگران "خورشید کاروان" را تشکیل داده‌اند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش "خورشید کاروان" که برای بیست و نهمین سال روی صحنه می‌رود، می‌توانند جهت هماهنگی‌های لازم با شماره تلفن‌های ۱۳- ۶۶۴۸۵۳۱۲ متعلق به مؤسسه فرهنگی فدک تماس حاصل کنند.

"خورشید کاروان" اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران روی صحنه رفت و از آن زمان تا کنون بیش از ۱۲۰۰ اجرا در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای هلند، انگلستان و امارات اجرا شده است.

"خورشید کاروان" محصول مؤسسه فرهنگی فدک است.

 

الکا هدایت برای نوجوانان "شگفتی" می‌سازد

الکا هدایت همزمان با هفته ملی کودک نمایش "شگفتی" را ویژه گروه سنی نوجوانان، در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌برد.

الکا هدایت با حضور هنرجویان نوجوان آکادمی تئاتر "لیو" به سرپرستی حسن معجونی نمایش "شگفتی" نوشته سپیده فلاح‌فر را همزمان با هفته ملی کودک، از ۱۴ مهر در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه رفته و تا ۱۹ مهر روی صحنه است.

"شگفتی" که بر اساس رمانی به همین نام از آر. جی. پالاسیو نوشته شده ویژه مخاطبان نوجوان اجرا می‌شود و در آن بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: باران اصفهانی، شایلین بهادری، پارمیس تقوی، مانی حیدرعلی، آرشیدا خانجانی، کاوه خلیلی، کیانا خلیلی، ایلیا خواجه ای، هلیا رنجبر، باران زرین اقبال، رستا شیرازی، محمدپارسا بحرالعلوم طباطبایی و کارن میرآقا.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان و مدیرتولید: محمد عاقبتی، انتخاب موسیقی: آذرنوش خدامی، طراح حرکت و بازیگردان: آوا شریفی، طراح ویدیو و ساخت تیزر: صبا نصیری، مدیرتکنیک: سینا رشیدی، ساخت و اجرای آکسسوار: گلنوش طاهری، بیتا بهارلو و نوگل طاهری، دستیار کارگردان و مدیر صحنه: ندا تسلیمیان، طراح نور: محمدرضا شاملوفرد، اجرای نور: سپهر صانعی، عکاس: گلدیس نمازیان، گروه کارگردانی: ملیحه جعفری، ارکیا جابری و حامد افرا، دستیار تکنیک: صدرا زمانی، دستیار موسیقی: مانی حیدرعلی، مربی آواز و نوازنده پیانو: گلناز نویدان، روابط عمومی: سوگل ایران‌پور و طراح پوستر و بروشور: میثم امیربکایی عوامل دیگر نمایش "شگفتی" را شامل می‌شوند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش "شگفتی" می‌توانند بلیت خود را از طریق سامانه فروش بلیت تیوال تهیه کنند.

 

اجرای نمایش " پاییز نگفته بود" در مجموعه تئاتر محراب

نمایش "پاییز نگفته بود" به کارگردانی علی خونساری 15 مهر تا 3 آبان ساعت 18 در مجموعه تئاتر محراب (سالن کوچک) روی صحنه می‌رود.

"پاییز نگفته بود" به قلم رضا گشتاسب با هنرمندی رها آرشید، فهیمه گردان، سمانه حبیب پور، علیرضا اسفندیاری و علی خونساری اجرا می‌شود و در خلاصه داستان نمایش آمده: ناصر بعد از ازدواج با مینا راهی جبهه جنگ می‌شود و دیگر باز نمی‌گردد. سال‌ها بعد از تمام شدن جنگ مینا همچنان چشم انتظار بازگشت اوست. اما حتی پیکر ناصر برگردانده نمی‌شود.

مینا تمام این سال‌ها در خانه پدری ناصر در کنار پدر مادر و برادر ناصر زندگی کرده و حالا خانواده تصمیم دارند او را به عقد برادر ناصر درآورند.

موسیقی (تار، نی، آواز) این نمایش را حسین ملک نیا عهده‌دار است و  از دیگر عوامل آن می‌توان به دستیار کارگردان:  الهه مسیحی نژاد، منشی صحنه: مینا شبانی، طراح صحنه و لباس: علی خونساری، طراح نور: مینا شبانی، طراح گریم: سمانه حبیب پور، روابط عمومی: مطهره کشاورز، طراح پوستر و بروشور: پاندورا فخارچیان، ساخت تیزر و مدیا:  اردلان ملک زاده، عکاس و فیلمبردار: مبینا اسماعیل‌زاده و تبلیغات مجازی: علی اصغرایزی اشاره کرد.

نمایش "پاییز نگفته بود" هر شب به‌جز شنبه‌ها در مجموعه تئاتر محراب (سالن کوچک) به نشانی خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان امام خمینی روی صحنه می‌رود و دوستداران تئاتر می‌توانند برای تماشای این نمایش از تیوال بلیت تهیه کنند.  

 

 

نمایشی که به دانشجویان کشته شده در حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تقدیم شد

نمایش "رویاهای دم صبح به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی بهاره مشیری و تهیه کنندگی آنا نعمتی به مادر نیلوفر رادمهر و دیگر دانشجویان جان باخته در حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تقدیم شد.

لیلی عاج، بهاره مشیری و آنا نعمتی شامگاه چهاردهم مهرماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش "رویاهای دم صبح" را با این جمله "دانشجویان اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات هر شب روی صحنه جان می‌گیرند" به مادر نیلوفر رادمهر و دانشجویان کشته شده در این حادثه تقدیم کردند.

بهاره مشیری کارگردان نمایش "رویاهای دم صبح" گفت: اتفاقی که برای دانشجویان افتاد، همه ما را دلشکسته کرد. ما از ته قلب‌مان ناراحت هستیم و امیدواریم این اجرا ادای دینی باشد به دانشجویان جانباخته که هرشب روی صحنه کنار من هستند.

نمایش "رویاهای دم صبح" به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی بهاره مشیری که به عنوان بازیگر نیز در کنار حدیثه سادات حسینی حضور دارد، هر شب ساعت18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

 همچنین در این اثر نمایشی، مشاور هنری: حمیدرضا افشار، مشاور کارگردان: لیلی عاج، طراح نور: رضا خضرایی، مدیرتولید: مهرنوش بلمه، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ناصر ارباب، مدیرصحنه: فاطمه سادات طباطبایی، زهرا حاجی‌احمدی، منشی صحنه: زینب ایوبی، مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی، طراح بروشور و پوستر: حامد هاشمی، عکاس: میلاد بهشتی و ساخت تیزر: شرکت تبلیغمون به عنوان گروه اجرایی حضور خواهند داشت.