سرویس تئاتر هنرآنلاین: تئاتر و نماهانگ "کوی نیکنامان" به تهیه‌کنندگی سید محسن میرسلیمی، نویسندگی و کارگردانی سیدامیر حسین گلنور و بازیگردانی نسیم سیاوشانی، به همت جوانان دارالمؤمنین منطقه 14 به مدت 5 شب از 7 تا 11 مهر ساعت 18 در سالن همایش مجموعه فرهنگی هنری غدیر روی صحنه بود.

سید محسن میرسلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه این پروژه امسال برای چهارمین سال متوالی اجرا شد، گفت: این پروژه از سال 1395 از اواخر ماه محرم تا اوایل ماه صفر اجرا شده است. سال نخست این برنامه با عنوان "رقیه خاتون"، سال دوم با نام "از عشق تا دمشق"، سال سوم با عنوان "پر قنداق" و امسال نیز با نام "کوی نیکنامان" روی صحنه آمد.

او در ادامه اضافه کرد: این برنامه که امسال چهارمین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت به همت مجموعه فرهنگی هنری جوانه‌های فرهنگ و جوانان دارالمومنین برگزار شده است. در این مجموعه فرهنگی هنری که واقع در انتهای خیابان پاسدار گمنام، تقاطع اتوبان امام علی (ع) است، فعالیت‌های داوطلبانه‌ای صورت می‌گیرد.

میرسلیمی درباره فعالیت‌های مجموعه فرهنگی هنری جوانه‌های فرهنگ عنوان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویانی در این مرکز به صورت گروهی فعالیت‌های هنری از قبیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جشن‌ها، همایش‌ها ورک‌شاپ‌های نقاشی و طراحی را تحت عنوان فعالیت‌های مذهبی را انجام می‌دهند.

این تهیه‌کننده ضمن اشاره به اینکه تمرینات پروژه‌ تئاتر و نماهنگ "کوی نیکنامان" یک ماه پیش از اجرا آغاز شد، اظهار کرد: تمامی نفرات این پروژه از نویسنده، کارگردان و دیگر عوامل همگی از میان نوجوانان و جوانان داوطلب در این مجموعه فرهنگی هنری انتخاب شدند و همه ساله نیز اینگونه بوده است و آن‌ها تمرینات کار را نیز یک ماه پیش از اجرا آغاز می‌کنند.

او درباره موضوع و مضمون تئاتر و نماهنگ "کوی نیکنامان" تصریح کرد: داستان این نمایش درباره فرزند شهیدی است که در یک شرکت داروسازی کار می‌کند و او همکاری دارد که می‌خواهد از طریق نفوذ به این فرزند شهید، اموال خانواده شهید را سرقت کند... مضمون این نمایش به این موضوع می‌پردازد که نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کرد و در این نمایش به فرازهایی از زیارت عاشورا نیز پرداخته می‌شود.

محسن میرسلیمی درباره بخش نماهنگ این اثر نمایشی گفت: منظور از نماهنگ در این اثر پیر امید است که تلفیقی از صدا و حرکت است. هشت نفر از اعضای گروه به صورت منظم و هماهنگ با زبان بدن و همراه با موسیقی در این نمایش داستان را به مخاطب انتقال می‌دهند.

او در ادامه افزود: پس از اجرای این برنامه از تماشاگران پذیرایی صورت گرفت که نکته جالب آن این است که بانیان پذیرایی از مخاطبان نیز خود بچه‌های این مجموعه بودند.

میرسلیمی در پایان گفت: این پروژه هر ساله از اواخر ماه محرم تا اوایل ماه صفر اجرا می‌شود و تماشای آن برای عموم رایگان است و خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از سوی تماشاگران از این برنامه شده است.

بازیگران این تئاتر علیرضا آهنگران، سید امیر حسین گلنور، نسیم سیاوشانی، حلما یزدانی، نازنین اشرفیان، حدیث قریب، حمیدرضا الماسی، سمیرا پهناور، محمد مهدی زند الوند، مهدی نوری مقدم، فاطمه سادات رضایی، علی خسروی و سید سجاد رازیان هستند.

همچنین نازنین اشرفیان، نگار فراهانی، حدیثه امیرآبادی، محدثه امیرآبادی، تینا شوقیان، نیلوفر محمد خانی، مهسا کریمی و مبینا سهراب پور گروه نماهنگ این اثر نمایشی را تشکیل می‌دهند.

عوامل این تئاتر نماهنگ عبارتند از: سرپرست گروه نماهنگ: زهرا وکیل الرعایا، طراحان دکور: مرضیه شیری و مریم درویش، مدیر اجرایی: محدثه خلیلیان، اتاق فرمان: علی حسن زاده، سرپرست گروه دمام: فربد حمیدی، گریم: میترا تاجیک، گرافیست: وحیده جهانگیر عصر، اطلاع‌رسانی: مینا بهزاد و آرزو بخشنده، عوامل اجرایی: سمانه پارسا فرد، امیر روغنی، راضیه یزدانی و عاطفه دهقان، پشتیبانی: وحیده جهانگیرعصر، میترا تاجیک و مهرناز تاجیک، عکاسان و فیلمبرداران: تینا شوقیان، میترا حسنوند، محدثه محمودی و مهسا براری.