به گزارش هنرآنلاین، نخستین جشنواره فرهنگی هنری بیمه و رسانه به منظور ارج نهادن به خدمات و تلاش اصحاب رسانه در راستای نام گذاری سال 98 با عنوان رونق تولید در دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

طرح برگزاری این جشنواره از مدت‌ها قبل ارائه شده و اینک با توجه به نیاز و لزوم آگاهی‌دهی به افکار عمومی و همچنین تجلیل از خدمات و اهتمام رسانه‌ها به مقولات بیمه‌ای در جهت شناخت هر چه بهتر مردم از کارکردهای مختلف بیمه‌ای این جشنواره برگزار خواهد شد.

امیرخدابخش طراح و عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره دلیل برگزاری این جشنواره  را نقش و نفوذ رسانه‌ها را به مثابه یکی از ارکان مهم زندگی ما در شکل‌گیری و باور مردم با کارکردهای خود نظیر؛ فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی، مشارکت عمومی و ... عنوان کرد که می‌توانند تأثیری بس شگرف بر آگاهی افراد در تصمیم گیری‌ها داشته باشند.

اهداف برگزاری این جشنواره که هدف آن ایجاد تعامل بیشتر اهالی رسانه و بیمه است، به دو بخش اهداف فرعی و اصلی تقسیم می‌شود. باور مردم از طریق رسانه‌ها به یک پدیده شکل می‌گیرد و رسانه رکن اصلی این باور است. این جشنواره در نظر دارد تا با طرح شعار: "بیمه نیاز امروز، پشتوانه فردا" گامی برای شناخت و آگاهی بخشی افکار عمومی و ترغیب بیشتر رسانه‌ها به مقوله بیمه و کارکردهای آن بردارد.

جشنواره بیمه و رسانه شامل همه ژانرهای رسانه‌ای ازجمله دیداری، شنیداری، مکتوب، مجازی و دیجیتال، همه فعالیت‌های صورت‌گرفته در بخش‌های مختلف را بررسی و داوری خواهد کرد. از اخبار بیمه‌ای تا مقاله و یادداشت و گزارش رسانه‌های مکتوب، مجازی، خبرگزاری‌ها، عکس، نماهنگ، فیلم کوتاه، برنامه‌های رادیویی و حتی بخش مردمی که از طرف تلفن همراه مردم می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

در بخش دیگر این جشنواره علاوه بر فراخوان آثار از همه رسانه‌ها، در خواست ارسال مقاله ازحوزه و دانشگاه نیز شده است تا متخصصان دانشگاهی در خصوص نقش و تأثیر رسانه‌ها بر جاری کردن فرهنگ بیمه در جامعه ارائه نظر علمی کنند.

رویکرد این جشنواره بررسی میزان اهتمام و پرداخت رسانه‌ها به مقوله بیمه توسط هیئت داوران است تا با ایجاد نگرشی جدید به بیمه از حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برای جامعه در قالب کارکردهای رسانه‌ای فعالان این بخش را شناسایی و از خدمات آنان تقدیر شود.