به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مجموعه شعر "دوباره با پای پیاده" سروده مهین مجتهدزاده که توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شده، ساعت 17 پنج شنبه 18 مهرماه در دفتر این نشر رونمایی خواهد شد.

علیرضا بهنام شاعر و منتقد ادبی که فرزند این شاعر است، گفت: در این اثر گزیده‌ای از شعرهای مادرم جمع شده است که قدیمی‌ترین آن‌ها به سال 75 بازمی‌گردد.

او تاکید کرد: این شعرها پیش از این و در زمان حیات شاعر قرار بود منتشر شود که به دلیل شدت گرفتن بیماری، این کار به تعویق افتاد. شعرهای مادرم را در این کتاب به ترتیب زمانی از آخرین شعر به قبل تنظیم کرده‌ام. شعرهای این کتاب کوتاه و رئالیستی هستند و اغلب فضای تصویری دارند و از این نظر می‌توان آن‌ها را شبیه به شعرهای موج ناب دانست.

بهنام افزود: در این نشست مهرنوش قربانعلی، علیرضا راهب، سعید پویش و محمود معتقدی سخنرانی دارند.

مهین مجتهد زاده متولد 1312 و فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران بود. او به عنوان دبیر زبان در آموزش و پرورش به کار پرداخت و پس از بازنشستگی به سرودن شعر روی آورد. او 8 شهریورماه امسال پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. گزیده‌ای مشتمل بر 40 قطعه شعر از شعرهای این شاعر به همت فرزندش گردآوری شده و توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

 

ششمین نشست "فرهنگ و دانشگاه" برگزار می‌شود

ششمین نشست از سلسله نشست‌های "فرهنگ و دانشگاه" به معرفی و بررسی کتاب "استادان و نااستادان؛ اخلاق در دانشگاه" تالیف استیون ام چان با ترجمه سعید غیاثی‌ندوشن اختصاص دارد که دوشنبه ۱۵مهرماه در موسسه خانه کتاب برگزار می شود.

این نشست با حضور محمدرضا کلاهی عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و امیرحسین خداپرست عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مترجم کتاب برگزار می شود.

سعید غیاثی‌ندوشن عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که در بهار سال جاری توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

این نشست ساعت ۱۶ در سالن سرای کتاب موسسه خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان برادران مظفر و فلسطین جنوبی، پلاک ۱۰۸۰ برپا می شود.

 

برگزاری چهارمین نشست "مسئله فرهنگ"

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های "مسئله فرهنگ" دوشنبه ۱۵مهرماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

این ‌برنامه با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و در چهارمین جلسه آن، حسن عشایری  استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران  متخصص مغز و اعصاب و روان و ناصر تکمیل همایون استاد جامعه‌شناسی تاریخی سخنرانی می‌کنند.

این نشست ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار خواهدشد.