سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دشمن مردم" اثر هنریک ایبسن به کارگردانی نیلوفر مصطفایی از اول مهرماه ساعت 21:15 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است و بازیگران این نمایش سروش طاهری، محمدرضا صولتی، علی شیری، حمیدرضا نقره‌دوست، حمیدرضا غلامحسینی، پارسا قمری، البرز نعمتیان، بهارک بیات، میثم سرور، سعید زارعی، سحر طباطبایی، سعیده مبشری و هلیا حکیمی هستند.

نیلوفر مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب و اجرای این اثر از هنریک ایبسن گفت: داستان نمایشنامه "دشمن مردم" نوشته هنریک ایبسن در فضای سال 1880 در کشور نروژ می‌گذرد. به دو دلیل این اثر نمایشی بسیار برایم جذابیت داشت؛ نخست فضای اجتماعی خود نمایشنامه بود که کمی به فضای کشور ما نزدیک است و دوم کاراکترهای اصلی این نمایشنامه برایم جذاب بودند و در این راستا ما ۴ نقش اصلی اثر را نگه داشتیم و مابقی شخصیت‌ها را در قالب گروه فرم روی صحنه آوردیم.

او درباره موضوع و مضمون این اثر عنوان کرد: داستان این نمایش از جایی شروع می‌شود که دکتر استوکمان پی می‌برد آب حمام‌های شهر که تنها منبع درآمد شهر به حساب می‌آیند، آلوده‌ است و پایه‌ریزی لوله‌کشی حمام‌ها اشتباه است. او تصمیم دارد لوله‌کشی و مخزن‌های آب را عوض کند اما در این راستا منفعت‌طلبی هر فردی به نوعی مانع اصلاح لوله‌کشی‌ها می‌شود.

مصطفایی با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود ۳ ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "دشمن مردم" یادآور شد: بازی ۴ کاراکتر اصلی کاملاً رئال است اما من گروه فرمی را به این اثر اضافه کردم که آن‌ها افکار دکتر استوکمان و صدای وجدان این شخصیت هستند.

این کارگردان تئاتر درباره طراحی صحنه و موسیقی این نمایش تصریح کرد: در ارتباط با طراحی صحنه نمایش در ابتدا چند طرح پیشنهادی داشتیم که در نهایت به یک داربست در صحنه رسیدیم. موسیقی‌های نمایش نیز انتخابی هستند و گروه فرم بر روی دو موسیقی این نمایش آوا دارند.

نیلوفر مصطفایی در پایان صحبت‌هایش گفت: خط اصلی نمایشنامه در رابطه با تقابل میان اقلیت و اکثریت در جامعه است. اقلیت جامعه همان قشر روشنفکر و پیشرو هستند اما اکثریت مردم کسانی هستند که رای خواهند داد.

دیگر عوامل نمایش"دشمن مردم" عبارتند از: طراح حرکت: مهدی للهی و حمیدرضا غلامحسینی، طراح آوا و موسیقی: حمیدرضا منجر، طراح لباس: دینا یوسف پور، طراح گریم: ساناز شیری، طراح پوستر: مهدی طاهرپور، طراح صحنه: حمیدرضا منجر، دستیار اول و برنامه ریز: رعنا مربوطه، دستیار کارگردان: پرهام برازنده، منشی صحنه: مهسا رمضانی، دستیار لباس: یاسمین اعتمادیان، مجری گریم: سارا میرزاده اصل و عکاسان: علی یعقوبی، بنفشه ابراهیمی، مرتضی صالح نژاد و مهدی طاهرپور.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.