به گزارش هنرآنلاین، کانون فیلم خانه سینما در تازه‌ترین برنامه خود، نسخه ترمیم‌شده فیلم "دندان مار" اثر مسعود کیمیایی را به نمایش خواهد گذاشت.

فیلم "دندان مار" به نویسندگی و کارگردانی کیمیایی در سال 1368 ساخته شد و به اکران عمومی درآمد و در سال 1991 برای این فیلم نامزد دریافت جایزه خرس طلایی جشنواره برلین شد.

فیلم درباره رضا کارگر چاپ خانه‌ای است که  پس از فوت مادرش یادگاری‌های مادر و پلاک برادر گمشده‌اش را بر می‌دارد و در مسافرخانه‌ای ساکن می‌شود. هم اتاق او جوان جنوبی جنگ زده‌ای است به نام احمد. بین آن دو روابط صمیمانه‌ای برقرار می‌شود. روز بعد رضا در ساک دستی خود یادگاری‌های مادر را نمی‌بیند. به احمد مشکوک می‌شود، اما احمد او را متقاعد می‌سازد که ممکن است...

فرامرز صدیقی، گلچهره سجادیه، احمد نجفی، زنده یاد جلال مقدم، فریبا کوثری، حسن رفیعی، زنده‌یاد نرسی گرگیا و سعید پیردوست بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

بعد از تماشای فیلم احمد طالبی‌نژاد، خسرو دهقان و ناصر صفاریان (دبیر کانون فیلم)، در نشستی درباره فیلم صحبت خواهند کرد.

این برنامه در تاریخ  یکشنبه، 14 مهر، ساعت 18، در سالن سیف الله داد، برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی تهران، خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، شماره 29، خانه سینما، مراجعه کنند.