سرویس مد و لباس هنرآنلاین: امروزه صنعت نساجی به یکی از زمینه‌های اصلی کاربرد فناوری‌های نو تبدیل‌شده است. سال‌ها هم است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هر شرکتی که بخواهد در عرصه‌های موردنیاز کشور به‌ویژه در صنعت نساجی و در حوزه فناوری‌های نوین متناسب با نیاز جامعه ورود پیدا کند، در قالب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات از طریق صندوق "نوآوری و شکوفایی" به تأمین منابع این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

در همین راستا، تفاهم‌نامه همکاری ایجاد نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته به امضای پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و محمدعلی طالبی استاندار یزد رسیده است.

این مرکز به‌عنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته در استان یزد راه‌اندازی خواهد شد و هدف از تأسیس آن، بسترسازی برای کاربردی کردن نوآوری و فناوری در صنعت نساجی و شناسایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه کاربردی است.

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به بسترسازی برای بازار سازی و توسعه بازار محصولات حوزه صنعت نساجی و حمایت از شکل‌گیری ایده‌های نو و ارائه خدمات فنی و تخصصی به مخاطبان اشاره کرد.

نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته به آن با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری یزد، انجمن نساجی، اداره کل آموزش‌وپرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در فضایی به مساحت حدود یک هزار و ۷۰۰ مترمربع در محل هنرستان نساجی شهید ابراهیمی استان یزد راه‌اندازی می‌شود. مفاد تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن آن در قالب کارگروهی مشترک، متشکل از نمایندگان طرفین تفاهم‌نامه پیگیری خواهد شد.