به گزارش هنرآنلاین، نمایش میدانی "تنهاتر از مسیح" ویژه ایام اربعین حسینی و ماه صفر از چهارشنبه هفدهم مهر ماه اجرایش را آغاز می‌کند.

این نمایش که سال گذشته نیز برگزار شد با محوریت مصائب خاندان عصمت و طهارت در واقعه عاشورا در بوستان ولایت و در فضایی بیش از ۲۰ هزار مترمربع اجرا خواهد شد. قابل ذکر است این نمایش نسبت به سال گذشته متفاوت است.

این نمایش کاری از موسسه هنری رسانه ای سیمای ققنوس و به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا به اجرا می‌رسد.

در این نمایش بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر فعال هستند و قرار است هر شب در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در دو سانس پذیرای هزاران نفر از تماشاگران مردمی در بوستان ولایت (تهران) باشد.

سایر عوامل اصلی نمایش عبارتند از: طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، طراح نور: عباس رحمانی پور، طراح جلوه های ویژه میدانی: رضا ترکمان، مدیر تولید: نادر قنبری، مجری صدا: علی بیرنگ و مدیر اجرایی: امیر حسین طهرانی.

این نمایش با مشارکت؛ ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری تهران از تاریخ ۱۷ مهر ماه لغایت ۶ آبان ماه هر شب در بوستان ولایت شهر تهران اجرا می‌شود.

 

نمایش آیینی " محشر شام" روایتی از بازماندگان کربلا

نمایش "محشرشام" به نویسندگی و کارگردانی زینب اشرف کاشانی شنبه 13 تا 17 مهر ساعت 16 در فرهنگ‌سرای ارسباران روی صحنه می‌رود.

"محشر شام" روایتی تازه از بازماندگان کربلا در شهر شام را به تصویر می‌کشد.

در این نمایش زنی به نام هند از کنیزان خاندان بنی هاشم (ع) که همسر یزید بود راوی داستان است. در این روایت ابتهال دختری از قوم یهود از شهادت حضرت رقیه (س) متاثر می‌شود و به دین اسلام روی می‌آورد.

زینب اشرف کاشانی نویسنده وکارگردان، سرپرست گروه شیدا توانا، وحیده سادات درباری طراح صحنه و لباس، مانا سادات و هستی سادات تهرانی نژاد، زهرا کلانتر، زینب سادات و هانیه سادات موسوی، اسماء زارع، اسماء و رقیه سادات شکرانی، زهرا سادات هاشمی، آلاء اولاور، فاطمه سادات اعلانی، زهرا صادقیان، تارا گودوندی، مرضیه سادات و وحیده سادات مرتضوی، زهرا کیاشمشکی، ریحانه پور رمضان، آزاده ایمانی، رقیه سادات شکرانی عوامل و بازیگران این نمایش 90 دقیقه‌ای هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای نمایش به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند.

تلفن گویای 20-22872818 داخلی 119 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

 

برگزاری کارگاه "نان، آب، عروسک" در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان

چهاردهمین جشنواره ی بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان کارگاه  "نان، آب، عروسک" را با حضور محمد بحرانی و امیر سلطان احمدی برگزار می‌کند.

محمد بحرانی و امیر سلطان احمدی از نمایشگران حرفه‌ای و صاحب‌نام تئاتر عروسکی ایران قرار است به عنوان مدرس در این کارگاه حضور داشته باشند.

گفتنی است، این کارگاه فرصتی است متفاوت برای آشنایی و یادگیری و کسب تجربه از هنرمندانی که سال‌ها در نمایش عروسکی حضور داشته و فعالیت‌های بسیار و موثری انجام داده‌اند.

کارگاه "نان، آب، عروسک" از روز یکشنبه ۱۴ام مهر ماه-ساعت ۱۶ تا ۱۹ در پردیس باغ ملی هنر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان حضور در این کارگاه آموزشی برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۷۱۳۱۱۴۳ (واتس اپ) زهرا اسماعیلی مجری کارگاه ها تماس حاصل کنند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان به دبیری دانیال اسماعیل زاده امسال و در تهران برگزار خواهد شد.

 

اجرای نمایش "سایه‌هایی از شهر" در پردیس تئاتر تهران

"سایه هایی از شهر" به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی از 14 مهرماه در تماشاخانه استاد کشاورز پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

نمایش "سایه هایی از شهر" که یکی از تولیدات مدرسه تئاتر این پردیس است از فردا راس ساعت 18 در تماشاخانه استاد کشاورز اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

این نمایش برشی از زندگی کودکان کار است که به صورت بی‌کلام و همراه با موسیقی اجرا می‌شود و به دغدغه‌هایی از زندگی این کودکانی و مشکلاتی که در مواجهه با خطرهای جامعه دارند می‌پردازد و همچنین شادی‌هایی که برای آنها دنیای بزرگی می‌سازد را نشان می‌دهد.

در نمایش "سایه‌هایی از شهر" محمدطاها میرزاخانی، آرمیتا ایمانی (بازیگر خردسال)، مرجان خردمند، محمدحسین یکتا، هستی پژوهشیف محمدرشید خیرآباد، آیدا پژوهشی، امیرصالح نجاری، هلنا محمدی، مریم جمالی، زهره رضایی و فاطمه خاکباز ایفای نقش می‌کنند. مرجان خردمند به عنوان طراح و دستیار صحنه و همچنین محمدحسین یکتا عربانی در مقام مشاور هنری نیز حضور دارند.

نمایش "سایه‌هایی از شهر" مخصوص مخاطب کودک و نوجوان است و از 14 مهرماه هر روز ساعت 18 در تماشاخانه استاد کشاورز پردیس تئاتر تهران روی صحنه خواهد بود.

 

"جمعه‌کُشی" روی میز نقد کانون ملی منتقدان تئاتر

در برنامه دوشنبه‌های نقد تئاتر که توسط کانون ملی منتقدان تئاتر ایران برگزار می‌شود دوشنبه 15 مهرماه بعد از اتمام نمایش ساعت 20:50، نمایش "جمعه‌کُشی" به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج در تماشاخانه سنگلج مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست حمید کاکاسلطانی منتقد و رضا آشفته منتقد، پژوهشگر و نویسنده ضمن ارائه نقد و نظرشان درباره نمایش "جمعه‌کُشی" با عوامل گروه گفت‌وگو خواهند کرد. اسماعیل خلج کارگردان، نویسنده و بازیگر و مجید گیاه‌چی مجری طرح تئاتر جمعه‌کُشی از جمله عواملی هستند که در این گفت‌وگو شرکت می‌کنند.

"جمعه‌کُشی" یکی از نوشته‌های اسماعیل خلج است که زندگی روزمره طبقه پایین دست جامعه را در یک روز جمعه در قهوه‌خانه‌ای به تصویر کشیده است. این نمایشنامه در سال‌های 1352 و 1353 در کارگاه نمایش با بازیگرانی چون هوشنگ توزیع، رضا رویگری، مجید مظفری و... به روی صحنه رفته است و حال بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن با کارگردانی اسماعیل خلج تا 30 مهرماه ساعت 19:30در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.