ارسلان کامکار مایستر ارکستر سمفونیک تهران و عضو گروه موسیقی کامکارها در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و هنر هنرآنلاین، اظهار کرد: قیمت اجاره سالن های برگزاری کنسرت موسیقی به طور وحشتناک و توجیه نشدنی بالا رفته و متعاقب آن شاهد هستیم که قیمت بلیت‌ها نیز افزایش داشته است، در چنین وضعیتی خانواده ها نمی توانند در کنسرت های موسیقی حاضر شوند.

وی ادامه داد: این مسئله بیش از هر چیز به ضرر قشر متوسط و کم درآمد جامعه است که با چنین قیمت هایی در طول سال نمی توانند در کنسرت های موسیقی حاضر شوند. در حالی که همین خانواده ها از مخاطبان و علاقه مندان اصلی کنسرت های موسیقی هستند. اما پرسشی که اینجا مطرح می شود این که؛ یک خانواده با درآمد متوسط با وجود بلیت های گران، در طول سال چند بار می توانند در کنسرت‌های موسیقی حاضر شوند؟!

کامکار با اشاره به لوکس شدن کنسرت موسیقی اذعان کرد: کنسرت های موسیقی با وجود قیمت های بالا برای بلیت ها، جنبه ای لوکس و گران را به خود گرفته که به نظر می رسد تنها مختص خانواده های پردرآمد جامعه هستند.

نوازنده عود گروه کامکارها با اشاره به این که برخی گروه های موسیقی دو سانس از کنسرت خود را در یک روز برگزار می کنند، گفت: اجرای دو سانس موسیقی در یک روز، کاری است که به ناچار صورت می گیرد و هنرمندان مجبورند برای کاهش هزینه ها و فرار از پرداخت اجاره بهای یک شب سالن، این کار را انجام دهند. البته این مسئله خستگی هنرمندان را نیز در پی دارد.

وی افزود: ما در گروه کامکارها یک بار این کار را کردیم و در یک روز دو سانس به روی صحنه رفتیم که در برگزاری سانس دوم دست ها و انگشتان نوازندگان گروه با خستگی مفرطی مواجه شده بود. البته تنها دلیل این کار گرانی سرسام آور اجاره بهای سالن بود.

مایستر ارکستر سمفونیک تهران با تاکید بر حمایت های دولتی از کنسرت های موسیقی، تصریح کرد: برای رهایی از گرانی قیمت بلیت ها و فرار از این وضعیت، باید دولت حمایت لازم را از برگزاری کنسرت های موسیقی داشته باشد. دولت با پرداخت کمک های مالی به سالن ها می تواند قیمت اجاره بهای سالن ها را پایین بیاورد که متعاقب آن نیز قیمت بلیت ها کم می شود و قشر متوسط جامعه نیز امکان حضور در کنسرت های موسیقی را پیدا می کنند.

کامکار با اشاره به این که هنرمندان در اجرای کنسرت های موسیقی از نظر مالی به حق واقعی خود نمی رسند، اظهار کرد: زمانی که تهیه کنندگی کنسرت موسیقی را شخص خاصی برعهده می گیرد بیشتر سود مالی آن کنسرت نصیب برگزار کننده می شود و در این حالت نیز این هنرمندان هستند که به حق واقعی خود نمی رسند. از طرفی هنرمندان نیز خودشان نمی توانند مسئولیت همه چیز را برعهده بگیرند زیرا کار واقعی هنرمند همان اجرای اثر هنری است.

وی در پایان گفت: مشکل افزایش قیمت بلیت کنسرت های موسیقی تنها از راه کمک های دولتی حل می شود که این مهم نیز نیازمند برنامه ریزی های دقیق است.