سرویس سینمایی هنرآنلاین: حمید شریف‌زاده بازیگر جوان سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها با سریال "ترور خاموش" به کارگردانی احمد معظمی از شبکه یک سیما مهمان خانه‌ها می‌شود. او در این مجموعه نقش حمید، پسر مسعود صبوحی، قاچاقچی مواد مخدر (با بازی پرویز فلاحی‌پور) را دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و بازخوردهایی که از آن دریافت کرده است، بیان کرد: خوشبختانه سریال تاکنون بازخورد خوبی داشته است، از آنجا که همه این روزها ادعا می‌کنند تلویزیون مخاطب کمتری دارد، باعث افتخار است که "ترور خاموش" مخاطب را نگه داشته و پای تلویزیون کشانده است. از نظر بازی خودم نیز خوشحالم که نظرات مثبتی دریافت کردم چرا که نقش متفاوتی بود و همه از این شکل تغییر استقبال کردند. من سال‌هاست نقش مثبت بازی می‌کنم ولی احمد معظمی جسارت به خرج داد و ریسک کرد و این نقش را به من سپرد.

این بازیگر ادامه داد: این روزها کمتر کارگردانی را دیدم که این‌طور در بازیگر تغییر ایجاد کند، چون وقتی در یک  نقش جا می‌افتید تا آخر عمر در سینما و تلویزیون  همان نقش پیشنهاد می‌شود و قدرت ریسک در فضای هنری ما کم است، اما معظمی این کار را انجام داد و حتی در کار بعدی او نیز بازی کردم و نقش متفاوتی ایفا کردم، به گونه‌ای که حتی خودم هم خودم را نمی‌شناختم، یعنی گریم و نوع بازی بسیار تغییر کرد. هر بازیگری همواره به دنبال تغیر و رشد و شکوفایی خودش است و وقتی یک کارگردان این اتفاق را رقم بزند می‌تواند جذاب‌ترین نوع از همکاری باشد. برای من بازیگر مهم است که کارگردان بخواهد بازیگر تغییر کند و خودش را تکرار نکند و از آن لذت می‌برم.

شریف‌زاده توضیح داد: معظمی دست بازیگر را بسیار باز می‌گذارد ولی بسیار به فیلمنامه متکی است چون به آن  اهمیت می‌‌دهد و برای نگارش آن وقت صرف می‌کند و تا به دست بازیگر برسد چند بار آن را بازنویسی می‌کند، حتی گاهی سر صحنه این کار را انجام می‌دهد و بسیار دقیق است، اما این‌طور نیست که هر آنچه نوشته شده است، وحی منزل باشد. بازیگر آزاد است در عین حال که کنترل می‌شود خلاقیت نیز داشته باشد. در واقع او خلاقیت درون بازیگر را نمی‌کشد اما در راستای شکل و هدفی که خودش می‌خواهد کار را پیش می‌برد و من خوشحالم که از بداهه‌های من استقبال نیز کرد.

بازیگر سریال "بچه مهندس" درباره چالش‌هایش با این نقش گفت: سال‌هاست تئاتر کار می‌کنم و دوست دارم با کارگردانی کار کنم که اجازه دهد شیطنت‌های تئاتری خودم را نیز داشته باشم. برای رسیدن به این نقش روزهای اول از نظر جسمانی کار کمی سخت بود چرا که در گرمای تابستان بودیم و اکثر سکانس‌های ما خارجی بود و من برای اینکه بتوانم از نظر بدنی آماده باشم تنها به ورزش پناه بردم، اما نقش را دوست داشتم و تلاش کردم این تغییر ایجاد شود.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که جای این دست سریال‌ها تا چه اندازه در تلویزیون خالی است، توضیح داد: معتقدم حمایت و تبلیغات حرف اول را در هر کاری می‌زند و بهترین محصول هم وقتی پای آن نباشید دیده نمی‌شود و باید گذاشت گوشه اتاق خانه و به آن نگاه کرد. باید کار متفاوت و خوب برایش تبلیغ شود. جای خالی  ژانر معمایی در تلویزیون بسیار احساس می‌شد و خوشحالم این سریال توانسته مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد. خوشحالم سریالی در این ژانر تولید و پخش شده و تعلیق دارد و تماشاگر همه چیز را جلوتر نمی‌داند. گاهی اوقات حتی مخاطبان به ما  می‌گویند استرس دارند و با کاراکترها همراه هستند و این به دلیل تعجیل در تولیدات، کمتر در آثار تلویزیونی دیده می‌شود.

شریف‌زاده در خاتمه درباره سایر فعالیت‌هایش بیان کرد: تا آخر سال یک سریال دیگر از احمد معظمی که من نیز در آن بازی دارم روی آنتن خواهد رفت، همچنین چند پیشنهاد دیگر دارم که در حال بررسی آن‌ها هستم.