به گزارش هنرآنلاین، علی علیخانی، مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری در مراسم بازدید از روند ساخت فرهنگ‌سرای بزرگ شهرکرد اظهار کرد: این فرهنگ‌سرا در زمینی به مساحت 7 هزار و 600 متر مربع احداث شده است.

وی افزود: تا امروز بیش از 46 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای ساخت این پروزه عمرانی هزینه شده است.

علیخانی با بیان اینکه ساختمان فرهنگ‌سرا در چهار بلوک طراحی شده است، گفت: فضای کل فرهنگ‌سرا در طبقه همکف هزار و 270متر مربع است.

وی ادامه داد: طبقه اول این فرهنگ‌سرا از بخش‌هایی مانند کتابخانه،سالن نمایشگاه هنر و صنایع دستی، فضای آموزشی و قسمت اداری تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه دو سالن بزرگ و کوچک در این فرهنگ‌سرا طرح‌ریزی شده است، گفت: سالن بزرگ این فرهنگ‌سرا با ظرفیت هزار نفر و سالن کوچک با ظرفیت 500 نفر احداث شده‌اند.

وی تصریح کرد: این دو سالن با مساحت 3 هزار و 453 متر مربع در طبقه اول و نیم طبقه اول این فرهنگ‌سرای بزرگ قرار دارند.

علیخانی با بیان اینکه دستگاه متولی این پروژه بزرگ اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی این استان است، بیان کرد: تمام اصول فنی و مهندسی و مقررات ملی ساختمان در این فرهنگ‌سرا به درستی رعایت شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه چند سال متوالی به علت عدم تامین اعتبارات لازم به تعویق افتاده است، افزود: در حال حاضر این پروژه از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی برخوردار است.

علیخانی اذعان کرد : امیدوارم با تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه در سال جاری شاهد بهره‌برداری از این فرهنگسرا که با توجه به شکل ظاهری آن و نیمه‌کاره ماندن آن به گیتار خاموش شهرکرد مشهور شده است، باشیم.

انتهای پیام/62