به گزارش هنرآنلاین، اتابک نادری بازیگرنام آشنای تئاتر و تلویزیون به مجموعه بازیگران نمایش "تالاب هشیلان" پیوست.

در روزهایی که گروه نمایش "تالاب هشیلان" تمرینات خود را جهت اجرای عموم در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر ادامه می‌دهند؛ با پیوستن اتابک نادری به این نمایش، گروه بازیگران تالاب هشیلان کامل شد.

نمایش"تالاب هشیلان" به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی و تهیه‌کنندگی محمدعلی محمدی یک درام خانوادگی است که بعد از 10 سال از زمان نگارش نمایشنامه به اجرای عموم می‌رسد.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از بازیگران: نوشین تبریزی، افشین سلیمان پور، مسعود شاه کرمی، یعقوب صباحی، محمد صدیقی مهر وآیه کیانپور، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح گریم: سمیرا کحالی، گروه کارگردانی: امین رحیمی، سهراب حیدریان و آرمین پور اسمعیل، مدیر صحنه: ندا امامی، دستیار تولید: آرزو حاتم پوری، عکاس: مهدی آزادبخت و مریم رحمانی و اموررسانه‌ای: وحید یگانه.

"تالاب هشیلان" از 18 مهرماه تا 28 آبان ماه 1398 راس ساعت 8 شب در تالارقشقایی تئاترشهر به روی صحنه می‌رود.

 

نمایندگان مجلس به تماشای "رگ" نشستند

نایب رئیس مجلس که به همراه دو نماینده دیگر به تماشای نمایش "رگ" نشسته بود، چنین آثاری را تقویت‌کننده عرق ملی مخاطبان و افزایش روحیه وطن‌دوستی آنان دانست.

نمایش "رگ" در اجرای شب گذشته خود میزبان مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و حمایت میرزاده و فردین فرمند دو نماینده دیگر مردم در مجلس بود.

این سه نماینده آذری زبان کشور پس از تماشای نمایش رگ با ایوب آقاخانی کارگردان و تیم بازیگران اثر درباره لزوم پرداختن به موضوعات و مباحثی که در راستای ادای دین هنر و ادبیات به جامعه به ویژه در خصوص وقایع بارز ولی مهجور مانده تاریخ معاصر ایران است، صحبت کردند و بر لزوم تمرکز بیشتر فرهنگ، هنر و ادبیات به چنین موضوعاتی تأکید داشتند.

مسعود پزشکیان با تشکر از عوامل دست‌اندرکار نمایش، درباره "رگ" گفت: غیرت، عزت و تعصب هر فرد به خاک، زبان، مملکت و باورهایش در هر کشور و قومیتی نشانه زنده بودن و انسان بودن آن است؛ زیرا وقتی بخواهند به جامعه‌ای حمله یا آن را تحقیر کنند، یک جامعه پویا و زنده می‌تواند در قبال هر ضربه یک عکس‌العمل داشته باشد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: کسانی که نمایش "رگ" اثر آقای ایوب آقاخانی را می‌بینند این پیام را دریافت خواهند کرد که باید زنده بود و در مقابل تهاجم دشمنان ایستاد و نباید تسلیم شد.

پزشکیان افزود: چنین آثاری تقویت‌کننده عرق ملی مخاطبان و افزایش روحیه وطن‌دوستی آنها است و این قدرت هنر و خالقان هنر است که پیام خود را به درستی به تماشاگران منتقل کنند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس همچنین به بهانه دیدن نمایش "رگ" به کارگردانی ایوب آقاخانی که روزهای پایانی اجرای خود را می‌گذراند؛ پای صحبت‌های شهرام اسدی مدیریت مجموعه تئاتر شهر نشستند و وی به بیان موضوعاتی همچون کمبود بودجه در تئاتر، تعداد انگشت‌شمار قوانین مرتبط با حوزه هنر و لزوم رسیدگی به پرونده‌های قضایی هنرمندان توسط قضات مسلط به امور هنری گفت.

نمایندگان در این جلسه به بیان راهکارهایی درباره حل مسائل موجود در تئاتر پرداختند و پیشنهاد دادند باید با یک پا پژوهش تحقیقی و تطبیقی درباره وضعیت حمایت‌های مالی در تئاتر در سایر کشورهای دنیا به یک مدل متناسب با کشور خود برسیم تا هم تئاتر از غربت درآید و هم توان مالی کشور در این شرایط بتواند پاسخگو باشد.

"رگ" به عنوان تازه‌ترین اثر ایوب آقاخانی که نگاه به واقعه‌ای مستند در تاریخ ایران دارد‌، داستان سه مرزبان در منطقه مرزی ارس را در شهریور ۱۳۲۰ روایت می‌کند که در برابر لشکر چهل و هشتم شوروی علیرغم فرمان پایتخت می‌ایستند.

این روزها در حالی نمایش "رگ" اجراهای عمومی خود در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر را می‌گذراند که این نمایش با استقبال تماشاگران، هنرمندان، مدیران فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا به امروز افرادی همچون احمد مازنی، طیبه سیاوشی، پروانه سلحشوری، فرید موسوی، اصغر مسعودی و محمد اسماعیل سعیدی از نمایندگان مجلس و مهدی افضلی، مهدی شفیعی،  محمد رحمانیان، گلاب آدینه، افشین هاشمی، حمیدرضا نعیمی، شیرین یزدان بخش، ارمغان بهداروند، لیلا بوشهری، مونا فرجاد، المیرا دهقانی، مهرداد خوشبخت، الهام نامی، الهم جعفرنژاد، کتانه افشاری، بهناز نازی، کیهان ملکی، رویا فلاحی، احمد امینی، اتابک نادری، رحمت امینی، لیلا بلوکات، شهرام کرمی، حمید منوچهری، یعقوب صباحی، نگار عابدی، هادی عطایی، علی میلانی، عباس اقسامی، روزبه حصاری، شهاب الدین مجدی، محسن حسینی، سیروس همتی، شهرام اسدی و ... به تماشای آن نشسته‌اند.

برزو ارجمند، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، الهه شه پرست، محسن بهرامی، بهناز بستان دوست و هلن بهرامی در "رگ" نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین در جدیدترین نمایش آقاخانی طراح صحنه سینا ییلاق بیگی، طراح لباس ماهرخ سلیمانی پور، طراح چهره پردازی الهام صالحی، طراح گرافیک محمد صادق زرجویان، طراح نور رضا خضرایی، طراح صدا علی مست علی، آهنگساز محمد ملکی، مشاور رسانه‌ای هانیه خاکپور، مدیر تولید ساناز قراملکی و مجری طرح امین آذریان و محمد مهدی مومن زاده هستند.

 

اجرای "نیمه تاریک ماه" در تالار حافظ

نمایش "نیمه تاریک ماه" اقتباسی از فیلم ایتالیایى "غریبه‌هاى تمام و کمال" به کارگردانى داوود بنى اردلان از ٢٤ مهرماه، هر شب ساعت ٢٠:٣٠ در تالار حافظ، روى صحنه مى‌رود.

داوود بنى اردلان که پیش از این و در سال ٩٥ نمایش پرفروش و موفق  "دوباره اون آهنگو بزن سام" نوشته وودى آلن را در تالار حافظ روى صحنه داشت و امسال نیز اجراى پرفورمنسش با نام "مکاشفات شخصى ٢" با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبرو شد، حالا در تجربه‌اى متفاوت، نمایشى روانشناسانه و اجتماعى را روى صحنه مى‌برد.

در سال‌هاى گذشته پنج کارگردان از ملیت‌هاى مختلف، فیلم‌هایى ساخته‌اند که در آن از فیلمنامه فیلم ایتالیایى "غریبه‌هاى تمام و کمال" ساخته پائولو جنووس، استفاده شده است.

داستان نمایش "نیمه تاریک ماه" که مضمونى روانشناختى دارد، حکایت چند زوج جوان است که براى شام دور هم جمع مى‌شوند. در حالى که همه آنها تصورشان بر این است که زندگى کامل و عاشقانه‌اى دارند، اما صاحبخانه ایده‌اى را مطرح مى‌کند که با عملى شدن آن، اتفاقات عجیبى مى‌افتد و تمام تصورات این زوج ها به هم مى‌ریزد...

 

"ما همه بابک بقراطیم" و "چِلتیکه" روی صحنه همای سعادت

دو نمایش "ما همه بابک بقراطیم" و "چِلتیکه" از امروز روی صحنه تماشاخانه همای سعادت می روند.

نمایش "ما همه بابک بقراطیم" به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری تولید کارگاه ایده تا اجرا موسسه همای سعادت است و در خلاصه داستان آن آمده: "بابک بقراط یک مستندساز است که از مدتی پیش ناپدید شده و عشق دوران کودکی‌اش به دنبالش می‌گردد. در این جست و جو پنجاه سال زندگی پدر بابک و خودش مرور می‌شود".

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود عبارتند از: پریسا بابایی، ملیحه پورمحمد، فرشید حاجیان، سحر حسامی، متین شهبازی، پوریا شهریاری، نگار شهسواری، مسعود عزیزی‌ها، بیتا فلاح، فاطیما قاسمی، احسان قربانی، کسری کاریان، مهرداد کاظمی، کامیار گرامی، محمد منفرد، فرشاد نجفی، صبا نظرآهاری.

این نمایش از ۱۰ تا  ۲۵ مهر ۹۸ ساعت۲۰:۳۰ روی صحنه تماشاخانه همای سعادت می‌رود.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: مشاورکارگردان: سعید دولتی، طراح‌لباس: پریسا سجودی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: ، فرشید حاجیان، گروه کارگردانی: عسل عبیری، بیتا فلاح، طراح پوستر و بروشور: یاشار تقدسی، ساخت تیزر: محمد نوالدینی، عکاس: نیوشا رازه و مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد.

نمایش "چِلتیکه" نیز به نویسندگی و کارگردانی نیما نعمتی زاده از امروز 10 مهر لغایت ۲۶ مهر ساعت 18:30 روی صحنه تماشاخانه همای سعادت می‌رود.

در خلاصه داستان نمایش آمده: ساکنین عمارتِ حجی با آمدن یک نامه توسط پستچی کنجکاو می شوند، نا متعلق به کیست؟ آیا این نامه سرنوشتِ آدم‌های این عمارت را تغییر می‌دهد؟ آدم‌هایی که هیچ ربطی به هم ندارند و هر کدام به دنبال منافع خودشان هستند...

محمد منفرد، کامیار گرامی، نگار شهسواری، سامان ولی سلطانی، مهدیس فاتحین نسل، هستی همتی، مهشید کاظمی مقدم، محمد متین انصاری، رهام خلج، هانیه گل پروری، سهند سلیمانی، محمد شیرکوهی، حنانه محمدی و حمیدرضا رفیعی در این نمایش بازی دارند.

سایر عوامل اصلی این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: سعید دولتی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری همای سعادت، دستیار اول کارگردان: محمد منفرد، دستیار دوم کارگردان: سامان ولی سلطان، منشی صحنه: ملیکا طاهری عطار،مدیر صحنه: حنانه محمدی و مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد.

خرید بلیت هر دو نمایش از سایت تیوال ممکن است.