به گزارش  هنرآنلاین به روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، محمدحسین زندویان با اشاره به افزایش تعداد اجراهای تئاتر در مدت زمان مشابه نسبت به سال گذشته اظهار داشت: براساس ارزیابی صورت گرفته در سراسر استان در شش ماهه اول سال جاری تئاتر استان 254 اجرا را تجربه کرده و این شمار مجوزهای صادره در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تولید نمایش برای تمام سنین و اقشار مختلف بمناسبت‌های مختلف گفت: در سال جاری تا کنون بالغ بر 3000 تماشاگر به تماشای این نمایش‌ها نشسته‌اند.

زندویان در ادامه به واحدهای آموزشی اشاره کرد و افزود: در 2 مرحله پایش از سراسر استان، 10 واحد آموزشی غیر مجاز رشته‌های هنری شناسایی شد.

وی ادامه داد: در این ارتباط به واحدهای غیرمجاز در زمینه گرفتن مجوزهای قانونی فراخوان داده شد که از 10 واحد یاد شده پنج واحد برای گرفتن مجوز اقدام کردند.

زندویان اظهار کرد: انتظار است پنج واحد باقیمانده نیز در اسرع وقت فعالیت واحدهای خود را در مسیر قانونی قرار دهند.

وی یادآور شد: شورای همفکری انجمن‎های هنری استان بوشهر نیز تشکیل شده تا برای ارتقا و اعتلا 6 انجمن استان شامل هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی، سینمای جوان، عکاسان و خوشنویسی چاره اندیشی و ارائه راهکار کند.

زندویان تاکید کرد: این انجمن‌ها با برخورداری از کارشناسان فنی و متخصص به عنوان بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند.

گفتنی است 12 پلاتو در سراسر استان بوشهر موجود است که شهر بوشهر با 4 سالن بیشترین پلاتو را در استان داراست.