به گزارش هنرآنلاین، بهمن اکبریان، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری، از دست نوشته های سه نسل از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینما پیرامون ابعاد شخصیتی "پدر تئاتر ایران" را به نمایش در می آورد.

اکبریان افزود: این نمایشگاه با 35 عکس از "حمید سمندریان"، دست نوشته های هنرمندان پیرامون این شخصیت و گرافیک های طراحی شده برای وی را به نمایش می گذارد.

گفتنی است، در این نمایشگاه دست نوشته های هنرمندان نامی چون عزت الله انتظامی، پرویزپرستویی، جمشید مشایخی، داود رشیدی، پانته آبهرام، رضا کیانیان، امیر جعفری، ریما رامین فر، بهزاد فراهانی، محمدامیر یار محمدی، مهدی فخیم زاده، رویا نونهالی، محمد یعقوبی، رضا بابک و محمد علی کشاورز به نمایش در خواهند آمد.

حمید سمندریان در ۹ اردی‌بهشت سال ۱۳۱۰ در تهران زاده شد. فعالیت تئاتریش را حین تحصیل در دورهٔ متوسطه آغاز کرد. او در کلاس‌های تئاتر و هنرپیشگی حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی شرکت کرده‌است که زیر نظر عبدالحسین نوشین اداره می‌شد. سمندریان همچنین ویلون می‌نواخت و از شاگردان محمود ذوالفنون، برادر بزرگتر جلال ذوالفنون بود وی 22 تیر ۱۳۹۱ در سن هشتاد و یک سالگی در تهران در گذشت.

انتهای پیام/62