به گزارش هنرآنلاین به نقل از کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، در این جلسه شهرام کرمی‌با بیان اینکه در حالیکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌محدود کردن جشنواره‌ها است و برگزاری تعدادی از جشنواره‌ها ضرورتی ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ جشنواره تئاتری در طول کشور برگزار می‌شود و جشنواره تئاتر مهر کاشان نیز جزء جشنواره‌های با هویت کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از لحاظ ماهیت هنری در حال رشد کردن است و برگزاری پانزدهمین دوره آن اتفاق خوب و مبارکی است، افزود: این ظرفیت و پتانسیل در کاشان وجود دارد که جشنواره سراسری تئاتر مهر به صورت بین‌المللی برگزار شود و ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در این زمینه  نیز کمک کنیم.

مدیر کل هنرهای نمایشی، نقش جشنواره سراسری تئاتر مهر در روند تئاتر کشور را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: در دوره‌های گذشته این جشنواره اتفاقات خوبی رقم خورده و این رویدادی موثر است و برای همه ما اهمیت دارد که این برنامه در دوره پانزدهم به نحو احسن اجرا شود و انشااله کمک می‌کنیم این جشنواره به نحو خوبی انجام شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان‌ و رئیس ستاد برگزاری جشنواره نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری در دوره‌های قبلی و در پانزدهمین دوره و ضمن قدردانی از همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در برگزاری این رویداد هنری، به رویکردهای اصلی جشنواره در حوزه اجتماع از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اشاره کرد.

مرتضی والی زاده، ثبت جشنواره در تقویم جشنواره‌ها را مطرح کرد و گفت: انتظار می‌رود با ثبت ملی این جشنواره در تقویم رویدادهای فرهنگی هنری کشور  و نیز ثبت برند به نام شهر کاشان، موجبات استمرار هر چه پویاتر این حرکت و دلگرمی‌ هنرمندان این عرصه فراهم شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان هم در این دیدار به بخش‌های مختلف این جشنواره  اشاره و گزارش کوتاهی از روند فعالیت‌های دبیرخانه در بخش‌های مختلف ارائه کرد و گفت: ما در این دوره از جشنواره اقدامات خوبی با همفکری شهردار کاشان و اعضای ستاد داشته ایم و تلاش کردیم  تا در کنار بخش‌های مختلف جشنواره، تمرکز ویژه‌ای روی آموزش علاقه‌مندان به هنر تئاتر داشته باشیم که خوشبختانه برگزاری "زنگ تئاتر" با مشارکت آموزش و پرورش کاشان برای آموزش دانش آموزان و اجرای کارهای هنری آن‌ها  در طول جشنواره یکی از موارد اضافه شده به پانزدهمین دوره جشنواره بود که با وجود ثبت نام از علاقه‌مندان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

خیام وقار کاشانی، بخش آشنایی با تئاتر ملل با اجرای 3 اثر از کشورهای مختلف، اجرای 3 اثر برگزیده در بخش مسابقه صحنه‌ای به مدت یک هفته در یکی از سالن‌های تئاتر تهران، تشکیل 7 ورکشاپ تخصصی در طول جشنواره با حضور اساتید به نام، برگزاری 2 سمینار با عناوین گردشگری رویداد با تکیه بر ظرفیت‌های جشنواره سراسری تئاتر مهر و همچنین سمینار اجلاس دبیران جشنواره‌های شهروندی کشور به منظور ایجاد تفاهم نامه و تبادلات و نیز چاپ 4 عنوان نمایشنامه در 2 جلد از نویسندگان کاشانی را به عنوان بخشی از برنامه‌های پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان عنوان کرد.

وی افزود: قطعا تامین بودجه برای برگزاری رویداد مهمی‌ چون جشنواره تئاتر مهر یکی از مشکلات عمده‌ای است که با آن مواجه هستیم اما تلاش می‌کنیم با حمایت‌های مرکز هنرهای نمایشی تا این رویداد مهم در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کاشان هم در بخش پایانی این جلسه ضمن قدردانی از تلاش ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: خوشبختانه کار ارزشمندی در حال انجام است و اتفاقات خوبی در این چند دوره از جشنواره رقم خورده است.

میثم نمکی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر مهر با پشتوانه و همت شهرداری کاشان شکل گرفته و برای پانزدهمین دوره برگزار می‌شود، افزود: اگر چه شاید برگزاری این جشنواره از سوی شهرداری برای تعدادی از دوستان خوشایند نباشد ولی با کمال صداقت اعلام می‌کنیم با همه محدودیت‌هایی که برای شهرداری وجود دارد اگر این نهاد اجتماعی پای ثابت کارهای هنری نباشد، ما نمی‌توانیم شاهد برگزاری این قبیل برنامه‌ها باشیم.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر به دبیری خیام وقار کاشانی 21 تا 28 آذر ماه با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌برگزار می‌شود.