به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، نخستین نشست از سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد با سخنرانی سید محمد بهشتی عضو پیوسته و رئیس گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر و شهرام پازوکی عضو گروه فلسفه هنر فرهنگستان هنر، همراه خواهد بود. محمدسعید ایزدی، دیگر عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی، دبیر این سلسله نشست‌ها و عهده‌دار راهبری سخنرانی‌هاست.

سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد در راستای اهداف و مأموریت‌های گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، با همکاری دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی؛ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ و همچنین دیگر دستگاه‌های مرتبط، به موضوع معماری معاصر مساجد می‌پردازد. این گروه، در نظر دارد پس از برگزاری این سلسله نشست‌ها، بیانیه‌ای با هم‌فکری متخصصان تهیه و تدوین کند و سپس آن را به‌منظور سیاست‌گذاری و سامان‌دهی وضعیت معماری مساجد، به شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط پیشنهاد دهد.

این سلسله نشست‌ها، که با حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه معماری و شهرسازی و میان‌رشته‌ای برپا خواهد شد، با طرح بنیان‌های نظری آغاز می‌شود و به معرفی نمونه‌هایی از تجارب موفق و ناموفق معماری معاصر مساجد در کشورهای اسلامی و همچنین معماری ایرانی می‌پردازد.

نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی معماری معاصر مساجد، روز یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 16، آغاز می‌شود و از آن پس، به مدت دَه جلسه هر دو هفته یک‌بار روزهای یکشنبه‌ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره 1552، میزبان هنردوستان خواهد بود.