به گزارش هنرآنلاین، اسماعیل آجاکه، دبیر اجرایی ششمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران گفت: سه داور برای بازبینی و سه داور برای انتخاب نهایی آثار ششمین جشنواره منطقه ای موسیقی زاگرس نشین انتخاب خواهد شد که یک نفر از این داوران در دو مرحله حضور می یابد.

وی با اشاره به برپایی این جشنواره در چهارمین روز از شهریور ماه گفت: جشنواره موسیقی زاگرس نشینان که از درجه اعتبار بالا و بعد از جشنواره موسیقی فجر دومین جشنواره ی معتبر در ایران است ،به مدت سه روز در بروجن برپا می شود.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران اضافه کرد: آثار رسیده به دبیرخانه ی جشنواره 10 تا 20 مرداد ماه مورد بازبینی قرار می گیرند.

آجاکه با بیان اینکه این جشنواره در دوبخش تک نوازی و گروه نوازی اجرا می شود، افزود:در پنجمین دوره برگزاری این جشنواره 280اثر تک نوازی و 75 گروه نوازنده شرکت کردند که 52 اثر در هر دو گروه پذیرفته و شدند.

وی افزود: هنرمندان رشته موسیقی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان می‌توانند آثار خود را در دو بخش تک نوازی و گروه نوازی تا 10 مرداد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی، آثار بخش گروه نوازی باید متناسب با موسیقی محلی هر منطقه و مناطق زاگرس نشین تنظیم شود و بخش تک نوازی جشنواره موسیقی مناطق زاگرس شامل سازهای کوبه ای (تنبک، دهل، نقاره، دف)، سازهای کششی (کمانچه، نی، شمشال، نرمه نای، دوزله، سرنا، کرنا، بالابان، نی انبان)، سازهای مضرابی (تنبور، دیوان، دوتار، قپوز و چگور) و شاهنامه خوانی و مقام خوانی می باشد.

وی گفت: آثار ارسالی باید به صورت تصویری بوده و به آثار صوتی ترتیب اثر داده نمی‌شود و تعداد شرکت کنندگان بخش گروه نوازی حداقل 3 و حداکثر 8 نفر می باشد و گروه های راه یافته به جشنواره، باید علاوه بر اجرا در جشنواره، حداقل یک اجرا نیز در سطح چهارمحال و بختیاری در برنامه کاری خود داشته باشند.

آجاکه یادآور شد: آثار ارسالی باید بر روی یک حلقه CD با قابلیت پخش VCD به همراه مشخصات کامل اعضای گروه و سرپرست و تعدادی عکس از گروه نوازان و تکنوازان به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی گفت:علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://chb.farhang.gov.ir مراجعه یا با تلفن 03824249293 تماس حاصل کنند.

این جشنواره با هدف بازشناخت گنجینه‌های بازمانده هنر موسیقی، در مناطق و نواحی زاگرس که دارای فرهنگ و مواریث مشترک هستند و برای حمایت و قدرشناسی تلاش‌های موثر هنرمندان این رشته برگزار می ‌شود.

انتهای پیام/62