به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام الیاس ابراهیمی، مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در ابتدای نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح اهداف وظایف و فعالیت های کانون پرداخت و خاطر نشان کرد: تمامی مراکز کانون در سطح کشور بر اساس مبانی دینی و تربیت اسلامی تلاش می کنند تا استعدادهای کودکان ونوجوانان در فضایی صمیمی به رشد و بالندگی برسد.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی تعداد 30 واحد کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان مستقر است که از این تعداد 5 واحد سیار و پستی و 25 واحد مراکز فرهنگی هنری ثابت هستند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی محوریت فعالیت های این کانون است ولی در کنار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی نیز در مراکز کانون ها ی فرهنگی هنری آموزش داده می شود.

ابراهیمی بیان کرد: مربیان کانون ها و متولیان فرهنگی فعال در این عرصه سعی دارند بر اساس مبانی دینی و تربیتی اسلامی استعدادهای نهفته کودکان را در فضایی آزاد و لذت بخش، رشد و تعالی دهند.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کانون های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان تبریز در ترکیه گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده ایران در کشور ترکیه هفته فرهنگی را برگزار کرد که مورد استقبال گرم مسئولان و مردم ترکیه قرار گرفت.

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه کتاب ها و آثار فرهنگی به زبان فارسی ارائه شده بود مورد استقبال خانواده ها و کودکان قرار گرفت و درخواست داشتند که کتاب های ایرانی که به دور از فرهنگ ابتذالی است به زبان ترکی استانبولی ترجمه شود.

ابراهیمی با بیان اینکه کانون پرورشی فکری کودکان گسترده ترین شبکه تولید محصولات فرهنگی کودک و نوجوان در کشور است افزود: سالانه 140 عوان کتاب با تیراژ سه میلیون جلد در کانون های پرورشی فکری کشور چاپ می شود که 80 درصد این آمار طرح و نشر کانون است.

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر نشر چاپ رمان و داستان های مخصوص کودک و نوجوان سال گذشته 30 عنوان رمان و داستان مخصوص رده سنی کودک و نوجوان در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است.

ابراهیمی یاد آورشد: اولین فروشگاه عرضه محصولات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در تبریز راه اندازی شده است و در نظر داریم این مراکز فروش را در ملکان، شبستر و مراغه نیز احداث کنیم.

ابراهیمی با اشاره به بازدید برخی از مسوولان از غرفه کانون از جمله معاون رییس جمهوری در امور بین‌الملل‌، استاندار آذربایجان شرقی‌، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در آنکارا، افزود: حضور کانون در کشورهای دیگر به عنوان نهادی که ارتباط خوبی با کودکان برقرار می‌کند مورد توجه و تاکید این مسوولان بود.

طراحی 30 مدل عروسک بر اساس فولکلور آذربایجان

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با تکیه بر داستان و افسانه ها و فرهنگ بومی آذربایجان شرقی 30 مدل عروسک طراحی کرده است که 5 مدل از این عروسک ها برای تولید انبوه به مرکز تولیدات در تهران ارسال شده است.

وی بیان کرد: این عروسک ها که شخصیت هایی همچون: سارای، جیتدان و ... را شامل می شوند با تکیه بر فرهنگ بومی و بر اساس المان های لباس های آذری طراحی شده اند و تا پایان سال جاری به تولید انبوه می رسند.

گفتنی است؛ هفته‌ی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای 7 تا 12 تیر در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد.

انتهای پیام/64