به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه هفته طراحی، منتخبی از آثار چهار نسل از طراح‌های برتر کشور است که طراحی را به عنوان یک رسانه می‌دانند و از طریق طراحی، اندیشه‌شان را مطرح ساختند. از نسل اول هانیبال الخاص، منوچهر معتبر و مهدی حسینی که سال‌ها طراحی کرده و نمایشگاه‌های مستقل طراحی برگزار کرده‌اند. همچنین شاگردان زیادی نیز در این حوزه تربیت و از اولین هنرمندان کشور بوده‌اند که طراحی را به عنوان اثری مستقل مطرح کرده‌اند تا احمد وکیلی، کریم نصر، احمد نصرالهی، علی ذاکری و واهیک هارتونیان که در این سال‌ها در حوزه آموزش طراحی به صورت آکادمیک و حتی با برگزاری نمایشگاه‌های گروهی از دانش آموخته‌های‌شان، طراحی را به صورت گسترده مطرح و تاثیر زیادی در فراگیری طراحی در سطح کشور و خصوصا آتلیه‌های شخصی داشته‌اند.

 اما  در این نمایشگاه حضور نسلی معاصر از هنرمندان طراح همچون علی رضا جدی، داریوش حسینی، بهنام کامرانی و فرهاد گاوزن نیز دیده می‌شود که اسم‌شان با دنیای طراحی معاصر گره خورده است، این نسل در گسترش و فهم طراحی امروز در بین نسل جوان و حتی در میان گالری‌دارهای ایران، نقش بسزایی داشته‌اند و با آموزش و برگزاری نمایشگاه و سمینارهای مختلف و با حضور بین‌المللی‌شان توانسته‌اند طراحی را به عنوان یک مدیا تاثیرگذار در سطح کشور مطرح سازند.

بسیاری ازجوانان طراح حاضر در این نمایشگاه نیز از کلاس‌ها و تفکر این هنرمندان وام گرفته‌اند و امروزه با کار و حضور و تلاش‌های‌شان در سطوح مختلف در حال درخشش هستند.

در نخستین هفته طراحی کیش آثاری از هانیبال الخاص، منوچهر معتبر، مهدی حسینی، احمد نصرالهی، کریم نصر، معصومه مظفرى، علی ذاکری، احمد وکیلى، واهیک هارتونیان، بهنام کامرانی، علیرضا جدی، داریوش حسینی، محمد خلیلی، فرهاد گاوزن، امیر فرهاد، شهباز سلمانی، باوند بهپور، محسن مقدسى لارى، على شوانى، مهرداد پورنظرعلی، مهدیه ابوالحسن، امین تیمار، محمود حق‌وردى لو، شیوا نوروزى، سمیه بیات، حسین طادى، امیر محمدزاده، عبدالمهدى بهزادى، نوگل مظلومی و اولاف پروبست (هنرمند مهمان آلمانی) به نمایش در خواهد آمد.

همچنین به گفته نادیا بخشنده؛ مدیر میکا گالری کیش و برگزار کننده نمایشگاه هفته طراحی، کارگاه و سخنرانى محمدحسن حامدى، بهنام کامرانى و فرهاد گاوزن نیز در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد..

این نمایشگاه چهارشنبه ١٠ مهر، از ساعت ٢٠ تا ٢٣ افتتاح و تا ١٦ مهر ماه ادامه دارد.