به گزارش هنرآنلاین، نخستین اجرای سوگواره موسیقایی عاشورا با عنوان "وداع" جمعه پنجم مهر با حضور گسترده مردم و عاشقان حضرت اباعبدالله حسین (ع) در مرکز همایش‌های برج میلاد اجرا شد.

حسام‌الدین سراج خواننده موسیقی سنتی با همراهی و دکلمه‌خوانی وحید جلیلوند، قطعات "راز"، "سرخیل مستنان"، "منظور ساقی"، "غریب آشنا"، "یک دل و یک یار"، "سرحق"، "شوخ شیرین"، "راه عشق"، "همسفر"، "وداع" و "گریه خون" را برای مخاطبان خود اجرا کردند.

این سوگواره روایتی داستانی از حماسه عاشورا و رشادت های حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان با اشعاری از عمان سامانی است که سراج آن را اجرا کرد.

سراج معتقد است عمان سامانی شاعر و مرثیه سرا بی نظیری است که صنایع ادبی و ظرایف شعری نهفته‌ای  در اشعارش وجود دارد. اشعار وی جنبه عرفانی، عاشقانه و حماسی دارد که برای یک اجرای ارکسترال فوق العاده است.

کنسرت "وداع" به همت معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران، به خوانندگی حسام‌الدین سراج و رهبری ارکستر توسط سید محمد میرزمانی در قالب برنامه سوگواره عاشورایی ۵ تا ۷ مهر و بصورت رایگان برای علاقه‌مندان به این سبک از موسیقی در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.

دومین اجرای این سوگواره موسیقایی امشب یکشنبه 7 مهرماه ساعت ۲۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.