به گزارش هنرآنلاین، سیروس ثنایی، مسئول انجمن سینمای جوان دفتر سنندج نخستین جلسه هماهنگی جشنواره استانی عکس ژیار اظهار کرد: هشتمین جشنواره فیلم و عکس استان کردستان با عنوان "ژیار"، به همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان 20 شهریور ماه سال‌جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با نمایش فیلم‌‌های کوتاه و ارائه آثار عکاسان کردستان در چهار بخش دفاع مقدس، سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، فیلم اولی‌ها و آزاد برگزار می‌‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان مرداد ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج ارسال کنند.

مسئول انجمن سینمای جوان دفتر سنندج تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش فیلم‌سازان کوتاه و مرور آثار یکساله آنها، همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ارج نهادن به تولیدات فاخر با نگاه به بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس، این جشنواره همزمان با هفته گرامیداشت سینما و همچون سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

ثنایی خاطرنشان کرد: در این جشنواره در 16 بخش مختلف از جمله بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین صدابرداری، بهترین صداگذاری، بهترین تحقیق، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم پویانمایی، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم به معنای مطلق، بهترین فیلم بخش اولی‌ها، بهترین فیلم مسابقه ویژه دفاع مقدس، بهترین فیلم بخش محیط زیست و بهترین فیلم تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تقدیر به عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره نیز به برندگان بخش عکس و فیلم‌نامه در بخش‌‌های «آزاد»، «محیط زیست» و «تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و «دفاع مقدس» اهدا خواهد شد.

در ادامه این جلسه نیز جلال شریعتی عضو شورای اسلامی شهرستان سنندج بر آمادگی این شورا و مجموعه شهرداری سنندج در خصوص ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر تأکید کرد و از مشارکت گسترده شهرداری و شورای شهر سنندج در خصوص این جشنواره خبر داد.

عبدالله کاردانی رئیس خانه صنعت و معدن کردستان نیز در این جلسه از فیلم‌سازان و هنرمندان کردستانی و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و هنری خواست که صنعتگران و کارآفرینان کردستانی را در راستای حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌های انسانی کارآمد یاری رسانند.