به گزارش هنرآنلاین، چهارمین سال اجرای نمایش "خاتون" به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم‌‌بخش از 28 شهریور در پردیس تئاتر تهران آغاز شد و تا 19 مهر ادامه دارد.

عالم‌بخش درباره اجرای این نمایش در شهرستان اردستان عنوان کرد: چندین سال است که برای اجرای "خاتون" در شهرهای مختلف و حتی خارج از ایران پیشنهاداتی داشتیم ولی به دلائلی این اتفاق نیفتاد تا اینکه امسال براساس ارتباطاتمان با شهرستان اردستان، قرار شد اجرایی در این شهر داشته باشیم.

وی ادامه داد: نخستین هدفمان از اجرا در دیگر شهرها ارائه هنرهای فاخر برای مردم شهرستان‌های دور از کلان شهر تهران و دوم ارتقای اندیشه دینی در قالب هنر است. شهر اردستان هم پتانسیل مذهبی و هنری خوبی دارد و تصمیم داریم 10 اجرا برای مردم این شهر داشته باشیم.

حمیدرضا تاملی، فرماندار شهرستان اردستان نیز عنوان کرد: شهرهایی چون اردستان به اندازه سهمی که در پرورش نیروی انسانی توانمند در بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارند، محصول یا فرآورده نیروی انسانی خودشان را نمی‌بینند یعنی دوران بالندگی عناصر انسانی آنها عمدتا سهم شهرهای بزرگ می‌شود.

وی گفت: این شهر در حاشیه کویر جزو شهرستان های محروم کشور محسوب می‌شود و این حق را دارد که به اندازه دیگر شهرها از شاخصه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری توسعه بهره بگیرد. از یک سال گذشته تلاش کردیم برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح کلان اجرا کنیم به همین دلیل هم از گروه "خاتون" دعوت به اجرای نمایش کردیم. اردستان به دارالعرفان و مدینه السادات زوار مشهور است و به حق در تمام ایام محرم و صفر برنامه‌های مذهبی‌اش قطع نمی‌شود.

وی درباره مشکلات خاص اجرا در شهرهای کوچک گفت: امکانات سخت‌افزاری هنوز مهیا نیست، اردستان هنوز یک سالن تئاتر ندارد تدارک ما برای اجرا در یک باشگاه فرهنگی ورزشی است برای تأمین هزینه‌ها هم از مردم انتظار نداریم چرا که وظیفه خود می‌دانیم برای دهه آخر ماه صفر این اتفاق را رقم بزنیم. امیدواریم اجرای این نمایش بابی برای تکمیل ساخت مجموعه فرهنگی هنری شهر اردستان شود.

به گزارش روابط عمومی، بازیگران به ترتیب ورود به صحنه: عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی، کیمیا ملائی، بهار ارجمند، امیدزندگانی، علی برجی و منوچهر علیپور. گروه حرکت و فرم: عرفان سمیعی، فواد میرزاده، سجاد نجاتی، عرفان حسنی، مجید دریایی، محمد امین معینی، سجاد محمدزاده، دانیال کریمی، محمدعلی غریبی، امین قربانی، محمد ابراهیمی و مهدی کشمیری.

فرشته‌ها: ثنا زفرقندی، ملیکا محمدی، مژده حاتمی نژاد، پریا میر افضل، روشنک چنیان، مریم غمیلویی، سلما زفرقندی و فاطمه حسنی نصیری.

دستیار کارگردان: بابک تن، موسیقی: محمد فرشته نژاد، طراح چهره‌پردازی: امیرحسین غفاری، طراح صحنه: ساسان فرهاد پور، دستیار طراح صحنه: محمدحسین طلوعی، طراح لباس: سهیلا جوادی، دستیار طراح لباس: ساره گیتی بخش، طراح حرکت: میلاد محمدزاده، مربی فرشته‌ها: زهرا هدایتی، فاطمه هدایتی و سمیه عالم‌بخش، عکاس: نیلوفر افشار، طراح پوستر: زهره شیروانی، ساخت تیزر و تدوین مرضیه قربانی و تهیه کننده: اعظم توکلی زاده...

حجم ویدئو: 8.53M | زمان ویدئو: 00:00:59