سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سحر تلقانی طراح لباس و مدیر برند "کیمیای سحر" درباره جدیدترین فعالیت‌های مجموعه خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: علی‌رغم آنکه شرایط تولید روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود و متأسفانه همچنان پارچه ایرانی پاسخگوی نیاز مخاطبان ما در ژانر لباس‌های اسلامی نیست اما تلاش کرده‌ایم که فعالیت‌هایمان از رونق نیفتاده و همچنان مسیر پیشرفت را طی کنیم.

تلقانی با اشاره به این که طراحی و تولید ایرانی نیازمند پارچه مرغوب ایرانی است اذعان داشت: بارها و بارها طاقه‌های پارچه مشکی ایرانی را تهیه‌کرده‌ایم و متوجه شده‌ایم که در میانه طاقه، پارچه معیوب بوده است. البته که نبود کیفیت لازم در پارچه‌های ایرانی سبب شده که حداقل در مجموعه ما به‌هیچ‌عنوان از پارچه ایرانی استفاده نشود که البته همین امر سبب افزایش قیمت محصولاتمان نیز شده است.

مدیر برند "کیمیای سحر" در ادامه به نبود فضاهای مناسب برای تعامل هر چه بیشتر فعالان حوزه مد و لباس اشاره و تصریح کرد: ما به جد خواستار افزایش تعامل مراکز فرهنگی شهرداری همچون شهربانوها، شهر دخت‌ها و سرای محله‌ها با فعالان حوزه مد و لباس هستیم چرا که این ظرفیت‌ها به‌شدت در رکود هستند و به دلیل نبود مدیریت مطلوب، بهره‌برداری فرهنگی، هنری و اقتصادی قابل قبولی از این فضاها نمی‌شود.

او همچنین به موضوع برگزار نشدن چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی اشاره کرد و گفت: هر یک از این رویداد با تمام نقاط قوت و ضعف، محملی برای تعامل و همراهی هر چه بیشتر جامعه فعال مد و لباس با یکدیگر بود، اما متأسفانه در  هفته‌های اخیر به دلیل برخی تغییرات مدیریتی شاهد آنیم که همین چند رویداد هم به حاشیه رفته و گویا تصمیم قاطعی برای برپایی و برگزاری آن‌ها وجود ندارد.

تلقانی افزود: بسیاری از فراز و نشیب‌ها در زمینه بهره‌گیری از مد و لباس به‌عنوان یک هنر صنعت در سال‌های اخیر طی شده و امیدواریم با تغییرات مدیریتی، شاهد پاک کردن صورت‌مسئله‌‎ها در زمینه رونق مد و لباس ایرانی و اسلامی نباشیم.

این طراح لباس در ادامه به استفاده ناصحیح از مدهای مرتبط با لباس اجتماع بانوان اشاره کرد و گفت: همین چند روز پیش در اتحادیه پوشاک تهران و جمعی از فروشندگان مواجه شدم که به دلیل ممانعت از فروش مانتوهای جلوباز در فروشگاه‌هایشان، معترضانه خواستار بازپس‌گیری این تصمیم شدند اما واقعیت آن است که در ارتباط با این مسئله هم باید به دنبال راه جایگزین بود.

تلقانی به معضل دکمه‌دوزی در تولیدی‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که سبب شد تولیدی‌ها از تولید مانتوهای جلوباز استقبال کنند و روزبه‌روز بر تعداد مدل‌های آن‌ها افزوده شد، نبود تخصص دوخت دکمه به لباس بوده که حتی نیازمند پرداخت دستمزدهای قابل‌توجه نیز است و فرایندی زمانبر برای تولیدکننده به شمار می‌رود.

او در خاتمه گفت: امیدواریم به‌جای برخوردهای سلبی با تولیدکننده، به فکر ایجاد فرهنگ صحیح پوشش باشیم و به شکل ریشه‌یابانه تلاش کنیم که مسائل مربوط به پوشش اجتماع بانوان و آقایان را حل کنیم.