به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری های فرانسه و انگلیسی زبان، "ایران درودی" نقاش برجسته ایرانی است که آثار بی نظیری را در حوزه تجسمی خلق کرده است. سایت مشهور " IMDB " درباره این نقاش مشهور ایرانی می نویسد: " ایران درودی" یکی از هنرمندان برجسته معاصر ایرانی است که آثار بی نظیری را در حوزه تجسمی و همینطور ادبیات خلق کره است.

درودی، بانوی ایرانی است که نیمی از عمر خود را در سفر و انتقال هنر از پاریس به تهران و بالعکس سپری کرده است. این بانوی ایرانی از قلم بسیار خوبی نیز برخوردار است."
دیگر خبرگزاری فرانسه زبان می نویسد :" ایران درودی جزو معدود هنرمندانی است که کارهایش در موزه های مطرح امریکایی، بریتانیایی و فرانسوی مانند :" مرکز هنرهای میامی" و " دانشگاه کلمبیا آمریکا" به نمایش درآمده است.
آثار وی آنقدر در نمایشگاه و گالری های متعدد به نمایش درآمده است که از شمارش خارج است و این آمار نشان دهنده ذوق و هنر این بانوی ایرانی در نمایش کارهایش است. "
بسیاری از سایت های انگلیسی و فرانسه زبان مانند: ارت، اسک، اسکای نیوز، ایندین تایمز و تورنتو نیوز به نمایش تابلوهایی مشهوری از این بانوی ایرانی پرداخته اند و کارهای فاخر او را در معرض دید جهانیان قرار داده اند.
خبرگزاری ایندین تایمز دراین باره می نویسد: " درودی، هنرمندی است که نه تنها در نقاشی و حوزه تجسمی بلکه در تمامی عرصه های هنری فعالیت داشته است. می توان او را نقاش، کارگردان، استاد دانشگاه و نویسنده نیز نامید. وی تمام حوزه های هنری را با هم به پیش برده است."
خبرگزاری تورنتو نیوز درباره این هنرمند برجسته و فاخر ایرانی می نویسد: " درودی، یکی از هنرمندانی است که در ترکیب رنگ، ایجاد احساس و فضاهای جدید در تابلوهای نقاشیش بی نظیر عمل کرده و تابلوهای ماندگاری را به تصویر کشیده که تا قرن ها یاد این بانو را زنده نگه می دارند.
دیگر خبرگزاری فرانسه زبان می نویسد:" در نقاشی های ایران درودی، ریشه هایی از سبک مدرن نقاشی اروپا نیز دیده می شود که وی به خوبی آنها را در یک اثر هنری به تصویر می کشد."
این خبرگزاری فرانسوی علت این سبک خاص در نقاشی های درودی را این گونه توصیف می کند: " درودی هنرمندی است که سفرهای متعددی را به کشورهای مختلف دنیا داشته و شاهد پیشرفت سبک های مختلف هنری در زمینه های تجسمی و نقاشی بوده و آنها را به بهترین شکل به تصویر کشیده است."
گفتنی است، این بانوی هنرمند در اردیبهشت ماه سال 91، هفتاد اثر از کارهای هنری بی نظیرش را در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشت که با استقبال بی نظیر هنردوستان مواجه شد.
پایان پیام / 91 / ندا فراهانی