سرویس سینمایی هنرآنلاین: جف گلدبلوم، سام نیل و لورا درن قرار است نقش‌های به‌یادماندنی خود را در فیلم "پارک ژوراسیک" در فیلم بعدی مجموعه سینمایی "دنیای ژوراسیک" تکرار کنند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، گلدبلوم بار دیگر نقش دکتر ایان مالکوم نظریه‌پرداز را تکرار می‌کند. درن بار دیگر در نقش دکتر الی ساتلر دیرین‌گیاه‌شناس ظاهر می‌شود و نیل نقش دکتر آلن گرانت دیرین‌شناس را تکرار خواهد کرد.

سه بازیگر نقش‌های اصلی فیلم کلاسیک "پارک ژوراسیک" (1993) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ را ایفاء کردند. گلدبلوم در "دنیای گمشده پارک ژوراسیک" (1997) هم بازی کرد. درن و نیل در "پارک ژوراسیک 3" (2001) ظاهر شدند. گلدبلوم در "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" (2018) نقشی کوتاه داشت.

کالین تره‌ورو کارگردان "دنیای ژوراسیک 3" خبر حضور سه بازیگر کهنه‌کار در فیلم جدید را روز گذشته در نشستی با هواداران مجموعه سینمایی "ژوراسیک" در لس آنجلس اعلام کرد.

Jurassic Park

لورا درن، سام نیل و جف گلدبلوم در "پارک ژوراسیک" (1993)

فیلمنامه را امیلی کارمایکل با همکاری تره‌ورو می‌نویسد که "دنیای ژوراسیک" (2015) ریبوت این مجموعه را کارگردانی کرد و یکی از فیلمنامه‌نویسان "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" بود. تره‌ورو در کنار اسپیلبرگ کارگردان دو فیلم اول "ژوراسیک" مدیر تولید پروژه نیز خواهد بود. فرانک مارشال و پت کراولی نیز در مقام تهیه‌کننده بازمی‌گردند. جزئیات داستان "دنیای ژوراسیک 3" هنوز اعلام نشده است.

شرکت یونیورسال 11 ژوئن 2021 را به عنوان تاریخ اکران فیلم اعلام کرده است.  

"پارک ژوراسیک" و دنباله آن "دنیای گمشده پارک ژوراسیک" به ترتیب سال 1993 و 1997 اکران شدند. فیلم اول 1.029 میلیارد دلار و فیلم دوم 618.6 میلیون دلار در دنیا فروختند. "پارک ژوراسیک 3" به کارگردانی جو جانستن سال 2001 به نمایش درآمد، اما با 368 میلیون دلار فروش در دنیا (181 میلیون دلار در آمریکای شمالی) نتوانست به‌پای دو فیلم اول برسد. استیون اسپیلبرگ دو فیلم اول را کارگردانی کرد و مدیر تولید فیلم سوم بود. او مدیر تولید "دنیای ژوراسیک" و "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" هم بود.

"دنیای ژوراسیک" 14 سال بعد از سومین فیلم مجموعه سینمایی "ژوراسیک" از ژوئن 2015 با 208.8 میلیون دلار - که آن زمان یک رکورد بود - کار خود را شروع کرد. آن فیلم در نهایت در دنیا 1.672 میلیارد دلار به دست آورد. "دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده" را خوان آنتونیو بایونا فیلمساز اسپانیایی کارگردانی کرد. این فیلم ژوئن 2018 روی پرده رفت و در دنیا 1.308 میلیارد دلار فروش داشت. کریس پرات و برایس دالاس بازیگر نقش‌های اصلی دو فیلم آخر بودند.

شش فیلم اول مجموعه سینمایی "ژوراسیک" روی هم در دنیا حدود پنج میلیارد دلار به دست آوردند.