به گزارش هنرآنلاین، آلبوم موسیقی سنتی "طلوع" اثری از دف نواز جوان موسیقی سنتی مجید آهنگر منتشر شد و به بازار موسیقی و علاقه‎‌مندان عرضه شد.آهنگسازی تمامی قطعات این آلبوم سنتی را مجید آهنگر به عهده داشته است و تنظیم‌های قطعات را نیز خودش انجام داده است و نوازنده آن نیز خود اوست.

آلبوم "طلوع" از مجموعه آثار ریتمیک در زمینه موسیقی سنتی است که در آن سعی شده تا جایی که به ماهیت اصیل ساز دف ضربه نخورد، نوآوری صورت گیرد. هدف اصلی از تولید، ساخت و انتشار آن شناساندن هرچه بیشتر ظرفیت ها و قابلیت های اجرایی دف نوازی به شیوه اصیل نسبت به شیوه های نوین امروزی است.

تمامی قطعات این آلبوم قابلیت اجرای زنده توسط صاحب اثر را دارند و دف های استفاده شده همگی دارای پوست طبیعی هستند. در این اثر سعی شده است قطعاتی برای گروه دف (پنج مرتبه با صداهای بم، متوسط و زیر) و قطعاتی به عنوان بداهه نوازی ارائه شود.

مجید آهنگر هنرمند دف نوازی است که این مجموعه را با ظرافت های خاص در استودیو نی داوود خلق کرده و صدابردار کار نیز محمدرضا ابراهیم اعلم بوده است. ضبط آلبوم "طلوع" از اسفند 90 آغاز شده است. این آلبوم با کمک و راهنمایی های مهرداد کریم خاوری تولید شده است.

پاییز، اشتیاق، قیام، ضرباهنگ، دیدار، سماع، بداهه نوازی، عربی، مستانه، طلوع، بادیه، غروب و خیال عنوان قطعات این آلبوم هستند.

"طلوع" را انتشارات راوی آذر کیمیا منتشر کرده است.

پایان پیام/43