به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مرکز فرهنگی شهر کتاب از سال ۱۳۹۴ با هدف تقدیر از دانشجویان دکتری رشته‌ فلسفه و با مشاوره و هم‌فکری، اشراف و حمایت مادی و معنوی استادرضا داوری‌اردکانی، "جایزه‌ دکتر رضا داوری‌ اردکانی" را به بهترین رساله دکتری رشته فلسفه اهدا می‌کند.

مراسم چهارمین و پنجمین دوره‌ اهدای این جایزه‌، سه‌شنبه شنبه 9مهر ساعت ۱۶:۳۰ با حضور هیات داوران و اصحاب فرهنگ و اندیشه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

این جایزه دراصل برای بزرگ‌داشت فلسفه است و افرادی که برای تثبیت اندیشه گام‌های بلندی برمی‌دارند و کشف و معرفی استعدادهای درخشان در جامعه فکری و فرهنگی ایران. پایان‌نامه‌ برگزیده نیز  به همت انتشارات هرمس منتشر می‌شود.

سهم مشارکت بنیاد به برگزیدگان جایزه ملک‌الشعرا بهار پرداخت شد

طرح‌های ادبی برگزیده در سومین "جایزه ملک‌الشعرا بهار"، با حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پاییز و زمستان سال جاری برگزار می‌شود.

پس از بررسی جزییات محتوایی و اجرایی، 14 طرح‌ برگزیده در سومین جشنواره انجمن‌‌های ادبی "جایزه ملک‌الشعرا بهار" در کارگروه امور انجمن‌های ادبی، این کارگروه انجام فعالیت‌های ادبی پیشنهاد شده توسط تشکل‌های ادبی را تصویب کرده و سهم مشارکت بنیاد به این انجمن‌ها پرداخت شد.

در سومین دوره جشنواره انجمن‌های ادبی سراسر کشور از میان بیش از 700 طرح رسیده از سوی 270 انجمن شناسه‌دار، 5 طرح به عنوان برگزیده و 9 طرح نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

پس از برگزاری جشنواره، کارگروه امور انجمن‌های ادبی با بررسی طرح‌‌های اجرایی، تمام  14 طرح منتخب را به تصویب رساند و مقرر کرد که جوایز وعده داده شده به عنوان سهم مشارکت بنیاد در اجرای طرح‌های مذکور در نظر گرفته شود.

برنامه‌های یاد شده قرار است با حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی تا پایان بهمن‌ماه سال جاری در استان‌های کرمان، زنجان، گیلان، خراسان رضوی، کردستان، خوزستان، سمنان، خراسان جنوبی، قزوین و هرمزگان برگزار شود.