سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "تالار 448" با طراحی و کارگردانی سیدفاضل معصومی از اول مهرماه ساعت 19:30 در تماشاخانه ملک اجرا می‌شود و بازیگران این اثر نمایشی سمیرا حمراوی، زهرا فضل‌الله، طاهره جوربنیان، آتوسا جلیلی‌خامنه و سید فاضل معصومی هستند.

سیدفاضل معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "تالار 448" گفت: این اثر نمایشی به زندگی شخصی که دچار اختلال چند شخصیتی‌ است، می‌پردازد. این اختلال از گذشته دردناک فرد مبتلا در دوران کودکی به وجود می‌آید. فرد پس از ابتلا به این اختلال دیگر نمی‌تواند با افراد ارتباط برقرار کند و از این بابت دچار زجر و عذابی خواهد شد و پس از آن شروع به خلق آدم‌هایی در ذهنش می‌کند و سعی می‌کند تا با این شیوه ارتباطاتش را گسترش دهد..

او در ادامه اضافه کرد: شخصیتِ دچار اختلال چند شخصیتی این نمایش مرد است و او شروع به ساختن شخصیت‌هایی در ذهنش می‌کند که در نهایت به 448 زن می‌رسد. طی تحقیقات و پژوهش‌هایی که با روانشناسان و روان‌درمانگرها داشته‌ام افراد مبتلا به اختلال چند شخصیتی، گاهی در ذهن‌شان به ارتباط با 100 شخصیت می‌رسند.

این کارگردان تئاتر همچنین اضافه کرد: نمایش "تالار 448" ماجرای درد و تنهایی است و کاراکتر این نمایش که از تنهایی گریزان است به سمت آدم‌هایی رو می‌آورد که حضور خارجی ندارند. او در نهایت متوجه می‌شود که نمی‌تواند با این افراد خیالی در ارتباط باشد و از انسان‌های واقعی طلب محبت می‌کند اما انسان‌های خیالی ذهن مرد دوست ندارند که ارتباط مرد با آن‌ها قطع شود چرا که در این شرایط آن‌ها به دلیل اینکه خیالی هستند، خواهند مرد...

معصومی با بیان اینکه تمرینات نمایش "تالار 448" نه ماه به طول انجامیده است، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر عنوان کرد: فضای اجرایی این نمایش سوررئالیستی و بازی‌ها فرمالیستی است. نمایش لحظاتی اکسپرسیونیسم انتزاعی دارد که تغییر کرده و به واقعیت زندگی خودمان نزدیک شده است.

او درباره طراحی صحنه و موسیقی این نمایش یادآور شد: سیدقاسم غضنفری طراح صحنه نمایش است و طراحی صحنه نیز فضایی سوررئال دارد که در حقیقت تالار ذهنی شخصیت نمایشی در این طراحی دیده می‌شود. موسیقی این نمایش در راستای همین اثر است و فضایی وهم‌آلود دارد.

سیدفاضل معصومی در پایان صحبت‌هایش گفت: ما در نمایش "تالار 448" بیشتر از آنکه بخواهیم با اختلال چند شخصیتی روبرو باشیم درنظر داریم تا با درون و حقیقت خودمان مواجه شویم که درونی است و ما آن را بیرونی کرده‌ایم.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: سیدفاضل معصومی، مجری طرح و مدیر تولید: امیرسپهر تقی لو، طراح صحنه: سید قاسم غضنفری، طراح لباس: الهام محمدی، طراح گریم: معصومه جاوید، موسیقی: بهروز سیفی، طراح نور: رضا تحقیقی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: علی پاکزاد، عکاس: رضا جاویدی، ساخت تیزر: حمید پورغلام، دستیار کارگردان و برنامه ریز: امیرحسین شیشه گران، پرورش دستگاه بیان: آرش حق گو، گروه کارگردانی: امیرحسین شیشه گران، منشی صحنه: زهرا کاتب، مدیرصحنه: اسماعیل عزیزی و دستیار تولید: سام صبا.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیکت تهیه کنند.