به گزارش هنرآنلاین، مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی از تولید دو نمایش به نام‌های "خاموشان" و "غریبه‌های همیشگی" به مناسبت اربعین حسینی برای اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری خبر داد.

امیرحسین شفیعی؛ مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و به ویژه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی این مرکز از مدت‌ها قبل تولید آثاری به منظور اجرا در این ایام را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: نمایش"خاموشان" به نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی علی سیلمانی از جمله این آثار است که مراحل تولید را در حال سپری کردن است و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته از 22 مهر تا 10 آبان در تماشاخانه مهر و پس از پایان اجرای نمایش "خاطرات فیات؛ تابستان 59" به کارگردانی محمد لارتی به روی صحنه  خواهد رفت.

شفیعی تصریح کرد: نمایش دیگری که از 15 مهرماه جایگزین نمایش"فقط چهل روزه بودم" در تماشاخانه ماه خواهد شد،"غریبه‌های همیشگی" نام دارد که حسین پرستار، کارگردانی آن را ویژه این ایام به عهده دارد.

وی افزود: این نمایش نوشته شهرام کرمی در مورد خانواده‌ای است که فرزند معلولی داشته و به اصرار مادر برای شفای او، قصد مسافرت به عتبات عالیات و دخیل بستن به ضریح امام‌حسین(ع) را دارند که علیرغم مخالفت پدر این امر اتفاق می‌افتد و به سبب علاقه‌ای که فرزندشان به طبل‌زنی دارد ظهر عاشورا، این کار در بین‌الحرمین صورت می‌گیرد اما ناگهان بمبی منفجر شده و فرزند خانواده در این حادثه شهید می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه این نمایش تا 10 آبان اجرا خواهد شد در پایان گفت: تولید نمایش‌هایی با محوریت پیاده‌روی اربعین نیز در دستور کار قرار دارد که البته از جمله مهمترین اتفاقاتی که مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اقدام به برگزاری آن ویژه این ایام می‌کند، چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین است.

 

بازیگر سریال "هیولا" در تئاتر "نینوچکا"

بازیگر نقش ژابیز سریال "هیولا" به نمایش "نینوچکا" پیوست.

امیر تیموری بازیگر نقش ژابیز سریال پرمخاطب هیولا به نمایش "نینوچکا" اثر تازه‌ای از سعید داخ و تهیه کنندگی انوشه زاهدى پیوست.

امیر تیموری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که سال‌ها در این عرصه مشغول به فعالیت است.

متن این اثر که بر اساس فیلمنامه ای نوشته بیلی وایلدر، چارلز براکت و والتر رایش، با تنظیم مجتبی کاظمی برای تئاتر نوشته شده است، درباره زنی به نام نینوچکا، فرستاده کمیته بازرگانی روسیه به پاریس است که به دنبال انجام معامله فروش جواهرات سلطنتی درگیر موقعیتی عجیب در زندگی‌اش می‌شود.

اخبار تکمیلی این اثر به زودی منتشر خواهد شد.

 

اجرای "ورودی89"در  عمارت نوفل لوشاتو

"ورودى ٨٩" در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود.

نمایش "ورودى ٨٩" به نویسندگى و کارگردانى محسن احتشامى با نگاهى به موضوعات اجتماعى از نیمه دوم مهرماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

این نمایش روایتگر داستان پنج نفر دانشجو است که از زمان دانشجویی روابط دوستانه، عاشقانه و پیچیده‌اى بین آنها شکل می‌گیرد و در نهایت با ناپدید شدن یکى از آنها به مدت چهار سال معماى داستان آغاز می‌شود.

میلاد احتشامی، امیر کامران، ساناز آقایی، فرانک جلیلی و شهاب مهربان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: امیر نعمانی، مجری طرح: ماهرخ سلیمانی پور، دستیار کارگردان: یاسمن مومنی، مدیر صحنه: امیرپوریا مسعودنیا، طراح لباس: مارال سوری، طراح گریم: مانوشا کاکی و مدیر روابط عمومی: مهسا سلیمانی پور.

از کارهاى اخیر محسن احتشامی می‌توان به گیم تاتر غیرمنتظره 1، غیرمنتظره 2، ریش آبى و سمفونى گاو اشاره کرد.

 

"گ مثل گپ" از رادیو نمایش پخش می‌شود

برنامه رادیویی "گ مثل گپ" با اجرای  بهرام ابراهیمی، هنرمند نام آشنای سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

زهره سربازی تهیه‌کننده برنامه رادیویی "گ مثل گپ" ضمن اعلام این مطلب افزود: گ مثل گپ عنوان برنامه‌ای رادیویی است که گفت‌وگوی صمیمی با اهالی سینما و موسیقی دارد و روزهای پنج شنبه و جمعه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

سربازی ادامه داد: این هفته پنج شنبه و جمعه گفت‌وگویی خواهیم داشت با حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون که مخاطبان، ایشان را با مجموعه تلویزیونی با من بمان و آوای باران و دیگر مجموعه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی به خاطر می‌آورند.

وی تأکید کرد: یکی از اتفاقات جالب در این قسمت از برنامه، آن است که اولین تجربه حمیدرضا پگاه با بهرام ابراهیمی در سریال ضلع ششم بوده و این هفته بعد از مدت‌ها این دو هنرمند در استودیو رادیو نمایش مقابل یکدیگر می‌نشینند و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای خواهند داشت.

سربازی در پایان  گفت: قرار است در برنامه این هفته "گ مثل گپ" با توجه به حضور حمیدرضا پگاه در برنامه، دیالوگ‌ها و قسمت‌های خاطره‌انگیزی از فیلم‌های این هنرمند از رادیو نمایش پخش شود.

"گ مثل گپ"، به تهیه‌کنندگی زهره سربازی، نویسندگی مریم توفیقی و لیلا صفری، اجرای بهرام ابراهیمی، هماهنگی اکرم خیرخواه، پنج شنبه و جمعه، ساعت 20:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.