قباد میمنت آبادی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در رابطه با تئاتر خیابانی مریوان، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بهترین فرصت جهت خلق آثاری فاخر و ایجاد نشاط اجتماعی توسط هنرمندان این عرصه است.

میمنت آبادی با بیان اینکه زادگاه تئاتر خیابانی شهرستان مریوان است، تصریح کرد: مریوان خاستگاه تئاتر خیابانی است و امسال نیز همچون گذشته جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان برگزار می‌شود.

وی اصلی‌ترین تفاوت جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان نسبت به سال‌های گذشته را اجرای نمایش‌های این جشنواره در فروردین 92 در تهران دانست و خاطر نشان کرد: برگزیدگان تئاتر خیابانی مریوان در فرودین سال آینده در تهران نمایش‌های خود را به اجرا در می‌آورند.

مریوان، زادگاه تئاتر خیابانی است

میمنت‌آبادی افزود: امسال برای نخستین بار بخش کودک و نوجوان و همچنین بخش پژوهشی به جشنواره تئاتر مریوان راه یافته تا گروه‌های داخلی و خارجی مجال بیشتری برای رقابت داشته باشند که امیدواریم با گسترش بخش‌های این جشنواره و حمایت مسئولان، شاهد رضایت بیشتر هنرمندان این عرصه باشیم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یادآور شد: همه گروه های نمایشی برای شرکت در این جشنواره باید اجرای عمومی داشته باشند و مجوز طرح را ارائه دهند.

میمنت آبادی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 33 گروه نمایشی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت کردند، گفت: پیش بینی می‌شود که امسال حدود 40 گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با قوت و کیفیت بهتری برگزار شود تا بتوانیم قطعه‌ای از سیر تاریخی ایران اسلامی را با خلق نمایش‌های فاخر به زیبایی و اقتدار هر چه تمام‌تر به نمایش عمومی بگذاریم.

گفتنی است، تئاتر خیابانی مریوان در هفته اول مهرماه در شهرستان مریوان برگزار می‌شود و بخشی از اجراهای این نمایش‌ها در شهرستان‌های استان از جمله سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/62