به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام محمد آفتابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از ساخت و رونمایی سرود ویژه کرمانشاه در شب عملیات غرور آفرین مرصاد و روز ملی کرمانشاه خبر داد و گفت: شعر این قطعه موسیقی توسط استاد بیژن ارژن که از هنرمندان کرمانشاهی است، سروده شد.

این مقام فرهنگی استان کرمانشاه، بیان کرد: در شعر این قطعه موسیقی خصوصیات حماسی مردم استان کرمانشاه از جمله روحیه قهرمانی، غیرت، دین‌داری و شاخصه های فرهنگی آن همچون نزدیکی به عتبات عالیات و ... گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه این قطعه موسیقی تحت نظارت استاد شهرام ناظری از هنرمندان کرمانشاهی و بنام جهان ساخته شده است، افزود: کار خوانندگی این اثر فاخر توسط صادق نوری از خوانندگان برجسته کشور انجام شده است.

حجت الاسلام آفتابی، با اشاره به اینکه رونمایی از موسیقی ویژه کرمانشاه (5 مرداد) در میدان امام (ره) شهرستان اسلام آباد غرب انجام می‌شود، اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم جناب استاد بیژن ارژن و صادق نوری شاعر و خواننده این قطعه در این مراسم حضور داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، 5 مرداد را فرصت مناسبی برای شناسایی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: اینکه نقطه آغاز و پایان جنگ در استان کرمانشاه بود نشان از نقش بی نظیر این منطقه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی دارد و رسانه‌ها خصوصاً صدا و سیما باید این نقش را برای جهانیان برجسته کنند.

وی با اشاره به دلاورمردی های مردم کرمانشاه در دفاع از حریم و ناموس این وطن، گفت: مردم این دیار مرزدارانی شجاع و در خدمت کشور و نظام هستند که همواره آماده جان‌فشانی و خدمت به انقلاب بوده و هستند.

حجت الاسلام آفتابی، در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان به قشر ایثارگر و مرزنشین کرمانشاه شد و گفت: امروز استکبار جهانی در اندیشه ضربه زدن به انقلاب و کشور ماست و در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند و از همین رو همه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و در خط اسلام، بتوانیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

انتهای پیام/64