به گزارش هنرآنلاین به نقل از  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سعید اوحدی رئیس سازمان فرنگی هنری گفت: با هدف تکریم و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و نشر و تعمیق شناخت شهروندان از فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌هایی با عنوان "کربلا جاری است" در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌توان جوانان را با شهدا، زندگی و راه آنها آشنا کرد، مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد: ویژه‌برنامه "مهر آیین" با تجلیل از هفت خانواده شهید شاخص سپاه و ارتش دفاع مقدس برگزار می‌شود. برنامه "یاد یاران" به صورت ترکیبی در میدان آیینی امام حسین(ع) و بوستان آزادگان برگزار می‌شود. در این برنامه ۵۰ غرفه با موضوع‌‌های فرهنگی، هنری، کودک و  نوجوان و... برپا می‌شود. همچنین اجرای رزم نمایش، برپایی نمایشگاه ادوات جنگی، برپایی غرفه‌های بیمارستان صحرایی از دیگر بخش‌های این برنامه است که با مشارکت نواحی بسیج برگزار می‌شود.

اوحدی افزود: یک اتوبوس کتابگرد با عنوان "کتابگرد ایستادگی" برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان به صورت سیار در سطح شهر و مدارس شهر تهران اجرا می‌کند. همچنین به مدت ۶ شب مراسم "شب‌های پر ستاره" در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار می‌شود. این برنامه شامل روایتگری از زندگی شهدا و مدیحه‌سرایی مداحان برجسته است. در هفته دفاع مقدس از رویش‌های حوزه موسیقی، کتاب و روایتگری دفاع مقدس در برنامه "فصل رویش" تجلیل می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در ادامه به برنامه‌های حوزه ادبیات اشاره کرد و گفت: مجموعه نشست‌های رونمایی و نقد و بررسی از  کتاب‌های برگزیده دفاع مقدس و ادبیات پایداری، رمان و مجموعه داستان‌هایی با موضوع دفاع مقدس و ۱۰ شب شعر با حضور شاعران بنام حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس با عنوان "غزل سرخ" در فرهنگ‌سراهای منتخب برگزار می‌شود. همچنین برنامه "کتاب پارک" با برپایی ۳۰ پاتوق ویژه کتاب‌های شاخص دفاع مقدس در بوستان‌های منتخب شهر تهران برگزار می‌شود.

اوحدی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های متنوع با موضوع دفاع مقدس گفت: نمایشگاه عکس از عکس‌های کم‌تر دیده شده از وجوه دفاع مقدس در زندگی شهر تهران با عنوان "سنگرهای تهران"، نمایشگاه عکس از مجموعه آثار عکاسان دفاع مقدس با عنوان "دفاع مقدس" و نمایشگاه عکس‌های مریم کاظم زاده اولین زن عکاس و خبرنگار جنگ با عنوان "خبرنگار جنگی" برپا می‌شود.

وی افزود: تئاتر"شین" به کارگردانی حسن همتی به مناسبت محرم و هفته دفاع مقدس و نمایش میدانی "حرمان" در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود. همچنین ۱۰ اجرا از نمایش‌های میدانی "تصادف" و "گوشت را زمین بگذار" در فرنگ‌سرای منتخب شهر تهران برگزار می‌شود. اجرای پرده‌خوانی با عنوان "نقل دلداگی" با اجرای ۴۴ روایتگری داستان‌هایی از پیروزی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در سطح مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

اوحدی به تولید محصولات فرهنگی با موضوع شهادت، دفاع مقدس و ایثار اشاره کرد و گفت: مجموعه برنامه‌هایی در قالب؛ کلیپ، موشن گرافی، انیمیشن و... با هدف آشنا کردن مخاطبان با سبک زندگی مردانی که حماسه آفریدند تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود. همچنین قطعه موسیقی با عنوان "همسنگر" با اهنگسازی و تنظیم بابک زرین و خوانندگی مانی رهنما توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری تولید می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در پایان به برگزاری نشست و کارگاه "اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی" اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌های تخصصی سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با یاد شهید محمد الدره با میزبانی ۵۰ دانشجوی  ایرانی و خارجی نخبه در حوزه مقاوت اسلامی فلسطین برگزار می‌شود.