به گزارش هنرآنلاین، مجله فرهنگی هنری بخارا نشستی با موضوع شب "نقشه" با سخنرانی سید محمد بهشتی، غلامرضا سحاب، احمد محیط طباطبایی و فخار تهرانی در موزه نقشه تهران برگزار می‌کند.

موزه نقشه تهران حاوی مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقشه‌های قدیمی و اصیل شهر تهران به انضمام مستندات قدیمی و کتب مرتبط تا جدیدترین عکس‌های ماهواره‌ای است.

این موزه و یا به عبارتی گنجینه در دو طبقه با زیربنایی حدود ۸۰۰ متر مربع در ساختمان مرکز اطلاعات جغرافیایی شهر تهران (TGIS) در سال ۱۳۷۹ با حضور آقایان پرفسور محمدحسن گنجی، مهندس پورکمال، مهندس عباس سحاب و افراد صاحب‌نام و صاحب‌نظر دیگر در این زمینه آغاز به کار کرد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان متولی اصلی احیای مجدد این گنجینه از سال ۹۰ است. 

نقشه در پژوهش‌های جغرافیایی هم منبع اطلاعات، هم ابزار مشاهده و هم وسیله ثبت مشاهدات است، هم وسیله تجزیه و تحلیل و بالاخره نقشه قسمتی از زبان فنی جغرافیاست که آن را نشان ویژه جغرافیا نامیده‌اند.

اهمیت نقشه از دیدگاه تحقیقات و پژوهش‌های علمی و فنی، در کلیه نهادهای کشوری و همچنین در مورد مسائل و مشکلات عمرانی و بازرگانی و اقتصادی در خور توجه است و از این رو همه ساله صدها نقشه در مقیاس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شب "نقشه" امروز یکشنبه، ۳۱ شهریور ماه از ساعت ۱۵ در موزه نقشه به نشانی انتهای اتوبان امام علی، میدان ارتش، به سمت سه راه اقدسیه، روبروی مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد و رایگان است.