به گزارش هنرآنلاین،  مرحله منطقه­‌ای بیست­‌ و دومین جشنواره بین ­‌المللی قصه‌گویی از 18 آبان ماه تا چهارم آذرماه در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، فارس، خراسان رضوی و گلستان برگزار می‌شود و نفرات برتر 31 جشنواره استانی برای راهیابی به مرحله ملی و بین المللی توانایی‌های خود را به داوری مخاطبان می‌گذارند.

رضا بابک از پیشکسوتان تئاتر کانون، عباس جهانگیریان، نویسنده و پژوهشگر، مریم سعادت کارگردان و هنرمند، علی خانجانی، مدرس قصه‌گویی، محسن هجری، نویسنده و پژوهشگر و حمید گلی،هنرمند حوزه نمایش کودک و نوجوان از سوی محمدرضا زمردیان، رئیس بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی به عنوان داوران مرحله منطقه‌ای این جشنواره معرفی شدند.

بر این اساس استان آذربایجان غربی به عنوان میزبان منطقه یک کشوری در تاریخ 26 و25 آبان ماه پذیرای برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی خواهد بود. قصه‌­گویان آذربایجان شرقی،اردبیل، زنجان و قزوین در این مرحله بایکدیگر رقابت می­‌کنند.

همچنین استان لرستان به عنوان میزبان منطقه دو کشوری در تاریخ 3و4 آذرماه پذیرای برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی خواهد بود. قصه گویان ایلام، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و قم در این منطقه حضور پیدا خواهند کرد.

استان فارس در تاریخ‌های 18 و 19 آبان ماه به عنوان میزبان منطقه سه کشوری پذیرای قصه گویانی از استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

در ادامه برگزاری بخش منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی، استان خراسان رضوی، میزبان قصه گویان برگزیده از استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد خواهدبود. 28، 29 و 30 آبان ماه قصه گویان برگزیده در این استان قصه‌هایشان را برای داوران روایت می‌کنند.

استان گلستان نیز در تاریخ 21و 22 آبان ماه با حضور قصه‌گویانی از استان‌های البرز، تهران، مازندران، خراسان شمالی، سمنان و گیلان به عنوان میزبان منطقه پنج کشوری، منتخبان این مرحله را معرفی کند.