هنرآنلاین: حسین هاشم پور ،روزنامه نگار، در ویدئویی که به تازگی منتشر کرده است با انتقاد از بودجه بسیار اندک هنر گفته است:" می خواهم خیلی صریح بپرسم چرا پولی که در ورزش ایران مثلا فوتبال، هزینه می شود در هنر هزینه نمی شود؟ مدتی پیش،یک سایت مرجع، قیمت بازیکنان فوتبال ایران در سال جاری را منتشر کرد،کسی به دستمزد فوتبالی ها چشم طمع ندارد، نوش جان شان. پرسشی که به ذهن خطور می کند این است که آیا درست است کل بودجه تئاتر کشور به اندازه پنج شش بازیکن فوتبال باشد؟ و یا کل بودجه 35 میلیاردی هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، که به طبع هزاران هنرمند در سراسر ایران از آن سهم دارند، اصلا کفاف یک تیم فوتبال در لیگ برتر را ندهد؟ جامعه هنری حق دارد بپرسد این همه تبعیض چرا؟ پس چرا انتظار دارید ما با هالیوود رقابت کنیم؟ "

این روزنامه نگار می پرسد:"سالهاست جامعه هنری یک پرسش تکراری را مطرح می کند :چرا بخش خصوصی که در ورزش سرمایه گذاری و هزینه می کند می تواند از بخشودگی مالیاتی سود ببرد اما همان بخش خصوصی در هنر هزینه کند چنین مشوقی ندارد؟"
حسین هاشم پور در این ویدئوی پنج دقیقه ای پیشنهاد می دهد:" دولت در بودجه سال 1399 پیش بینی کند بخش های خصوصی که در هنر ایران سرمایه گذاری یا هزینه کنند، به میزان پولی که در این راه خرج می کنند، به همان اندازه با بخشودگی مالیاتی مواجه شوند. مجلس نشینان و دولت مردان با اجرای این پیشنهاد هم می توانند به هنر ایران ادای دین کنند و هم جامعه هنری رنجیده خاطر از این فاصله های معنادار را ولو به اندازه اندک، امیدوار کنند."

او در تشریح چرایی ارائه چنین پیشنهادی می گوید:" واقعا بودجه دولت، حتی کفاف حفظ وضع موجود فرهنگ و هنر را نمی دهد و چاره ای غیر از حضور پررنگ بخش خصوصی نمانده است. وضعیت خاص اقتصادی کشور قبل از هر چیز فرهنگ و هنر را به تنگنا برده و بی پولی و بیکاری در این عرصه هر روز دامنه اش وسیع تر می شود. این وانفسای اقتصادی، هم زمان شده با اتفاقات کم سابقه دیگری مانند بسیار بسیار گران شدن تولید یک فیلم، یک تئاتر، یک قطعه موسیقی  و حتی خلق یک تابلوی نقاشی.
مواد اولیه خلق آثار هنری کمیاب و حتی نایاب شده و نقاشان جوانی که از این راه زندگی شان را می گذرانند می گویند هزینه بوم و رنگ آنقدر گزاف شده که ماه‌هاست نتوانسته اند حتی یک نقاشی بکشند، فعلا بی خیال این شغل شدند، می گویند اگر هم ریسک کنند و نقاشی بکشند این روزها بازار خرید و فروش آثار هنری رمقی ندارد و در عین حال همه از سرسام آور شدن قیمت کاغذ و روزگار سیاه خانواده کتاب هم اطلاع دارند."...

این نخستین ویدئو از مجموعه ویدئوهای ایران آرت است که قرار است از زوایای کمتر گفته شده ای هنر ایران را روایت کند.