به گزارش هنرآنلاین، بهمن دری معاون فرهنگی وزارت ارشاد، طی نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی ریاست سازمان صدا و سیما، ضرورت شبکه تلویزیونی" فرهنگی کتاب "و شبکه رادیویی "یار مهربان" را خواستار شد.

در این نامه که با بیانات مقام معظم رهبری آغاز شده بهمن دری ضمن تاکید بر اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی در کشور خواستار تشکیل و راه اندازی دو شبکه تلویزیونی نامبرده در این دو زمینه شد.

در بخشی از این نامه آمده است:

" من ... می خواهم این استفاده را بکنم که یک تجدید مطلعی بشود در مساله کتاب و کتابخوانی و کتاب خوب و کتاب مفید و کتاب سالم؛ یک حرکتی را همه مسئولان در کشور آغاز کنند؛ از آنهایی که برنامه ریزی می کنند تا آنهایی که تولید می کنند، تا آنهایی که تبلیغ می کنند، تا مخاطبان کتاب، جوان ها و غیر جوان ها که کتاب را می خوانند، یک نگاه جدیدی داشته باشیم." ( مقام معظم رهبری)

برادر ارجمند جناب آقای مهندس عزت الله ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با احترام، همانگونه که مستحضرید مقوله بسیار مهم کتاب و کتابخوانی در جامعه از جمله راهبردهای مهم سیاست کلان فرهنگی کشور به شمار می رود و یکی از مهمترین مولفه ها و شاخص های توسعه و پیشرفت هر کشوری اعتنای ویژه به رشد انتشار کتاب و ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی در آن جامعه است.

ضمن سپاس و قدردانی از جنابعالی و همکاران متعهد و سختکوشتان در عرصه اهتمام به تعمیق و گسترش فرهنگ کتابخوانی و معرفی آثار فاخر، ارزشمند و مناسب در شبکه های مختلف صدا و سیما، با ابتناء به این فراز از مطالبات ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره فرهنگ مکتوب که فرموده اند:

" به گمان من یکی از بدترین و پر خسارت ترین تنبلی ها، تنبلی در خواندن کتاب است. هرچه هم انسان به این تنبلی میدان بدهد، بیشتر می شود. کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود؛ و این کار بر عهده همه دستگاه هایی است که در این زمینه مسئولند؛ از مدارس ابتدایی بگیرید - که برنامه هایی باید باشد که کودکان ما را از اول کودکی به خواندن کتاب عادت بدهد؛ خواندن با تدبر، خواندن با تحقیق و تامل - تا دستگاه های ارتباط جمعی، تا صدا و سیما، تا وسایل تبلیغاتی گوناگون."

ضرورت اختصاص شبکه ای تلویزیونی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی با نام " شبکه فرهنگی کتاب" و شبکه ای رادیویی با نام " یار مهربان" در کنار خیل شبکه های رادیویی و تلویزیونی به منزله مطالبه عمومی و پیگیری دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب را بیش از پیش یادآور می شود.

از همین رو شایسته است دستور فرمائید مقدمات اجرایی شدن این پیشنهاد فراهم گردد.

بدیهی است این معاونت با همه توش و توان آمادگی خود را برای همکاری ویژه و همه جانبه جهت تحقق این خیزش فرهنگی در راستای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اعلام می دارد.

توفیق جنابعالی را در مسیر گسترش فرهنگ اسلامی ناب محمدی از خداوند متعال خواستارم.

بهمن دری

معاون وزیر